Flídr dokázal minimalizovat riziko

Náchopdský jezdec vítězem Prachatic.

III. ročník Rally Prachatice nabídl vynikající koktejl namíchaný z dobré organizace, solidního startovního obsazení, srdnatých výkonů a krásných, s citem vybraných rychlostních zkoušek. Náchodská posádka Leoš Flídr s Bohumilem Ehlem zatím nechyběla ani v jednom z ročníků a do jihozápadních čech se velmi těšila. Krom vyjmenovaných „ingrediencí míchaného nápoje“ se těšila na souboj s Octávií WRC Karla Trněného. Srovnatelné vozy a vzájemné „nevyřízené“ účty z Pelhřimova dávaly zcela jasně na vědomí, že ani jeden pilot tomu druhému nic neodpustí. V páteční podvečerní etapě po 3. erzetě tahal za kratší stranu pomyslného lana Karel Trněný, který na Leoše Flídra ztrácel 13 vteřin. „Vyšla nám úvodní a poslední erzeta, V druhé jsem jel opatrněji, protože z důvodu odloženého startu jsem nechtěl riskovat jízdu na pneumatikách, které ztratily teplotu. Přesto jsem s výsledkem spokojen. Karel musí útočit, je pod tlakem“, uvedl v cíli etapy Leoš Flídr. Od sobotní úvodní erzety se na trati strhl nesmlouvavý souboj, kdy oba jezdci dojížděli v jedné vteřině. Trněný dokázal náskok stahnout na jedenáct sekund. „V této fázi se lámal chleba. Bylo velice obtížné udržet nervy na uzdě. Podle informací členů týmu z trati jel Karel na hraně a mě všichni nabádali abych se nenechal strhnout k jeho pekelnému tempu. I já jel velice rychle, ale měl jsem ještě malinkou rezervu. Jak velké by ale bylo riziko chyby při zrychlení nedokážu přesně zhodnotit,“ říká ke strhující fázi závodu Leoš Flídr. V 6.RZ udělal Trněný první chybu a rázem ztrácel více než 50 vteřin. Další drobnou chybu vyrobil na 8. rychlostní zkoušce a jeho ztráta byla více než minutová. Přesto se stále nevzdával a na trati předváděl vynikající výkon. Naproti tomu Flídr jel takticky a vyzrále. S přehledem dokázal dovést skvěle připravenou Octavii až na cílovou rampu. „Karel je bojovník a nic mě nedal zadarmo. Na druhou stranu já jsem se svým výkonem velice spokojen. Asi poprvé v kariéře jsem dokázal vhodně měnit tempo a neprohrát si vlastní vinou závod tak, jak se mi to podařilo v Tišnově,“ komentoval svůj výkon náchodský pilot po dojezdu do cíle. „Leoš do puntíku splnil týmovou strategii a z toho jsem nadšen. Že dokáže být velice rychlý v týmu dobře víme. V Prachaticích ale dokázal, že dokáže jezdit i hlavou. Přesně analyzoval riziková místa, na kterých nebylo třeba riskovat defekt nebo kolizi. Po kontrole on-boardových záběrů musím uznat, že předvedl suverénní a vyzrálý výkon, výborně dokázal minimalizovat riziko,“ ohodnotil výkon majitel týmu Vladimír Vitver.

Zdenda Balcar

28.9.2006 11:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist