Czech OMV Rally Team po úterním tréninku

"Jedna z těch nových RZ mi připomíná trochu Bohemku ."

Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem mají za sebou první tréninkový den na OMV ADAC Rallye Deutschland 2006. Poprvé v závodech mistrovství světa nemuseli psát rozpis do čistého bloku. Až na dvě nové rychlostní zkoušky, jsou tratě letošního závodu shodné s předchozím ročníkem, a tak mohou čerpat informace z loňského rozpisu. Během úterý Štěpán s Michalem trénovali první etapu, včetně dvou nových rychlostních zkoušek a část třetí nedělní etapy. „Jedna z těch nových RZ mi připomíná trochu Bohemku nebo náš mistrák, kde je trať hodně technická a to se mi líbí. Ta druhá se jede mezi vinicemi a jestli se nepletu, jede se v opačném směru, než v roce 2004.
Loňské Německo absolvoval Štěpán ještě s „dvěstěšestkou.“Je hodně nepřehledná a zamotaná, přejíždějí se různé odbočky a to se mi úplně nezamlouvá,“ komentuje Štěpán Vojtěch dvě rychlostní zkoušky, které pojedou všichni závodníci poprvé. Celkově si první den tréninku Štěpán pochvaluje: „Začátek rallye a ostatní zkoušky, které jsme dnes trénovali jsou stejné jako v loňském roce, takže si myslím, že o zásadních místech bychom měli vědět. Dnešní trénink se mi velmi líbil.“ V závodech Mistrovství světa jsou v tréninku povoleny pouze dva průjezdy a závodníci musí používat GPS, což pro ně znamená, dodržování maximální povolené rychlosti. „Musím říct, že už jsme na to docela zvyklí, nicméně jsou opravdu kladeny větší nároky na to, aby člověk ve dvou průjezdech udělal vše správně, protože je tu minimální možnost na eliminaci chyb,“ vysvětluje náročnost tréninků Štěpán a dodává: „Máme velkou výhodu, že máme většinu trati napsanou z loňského roku, takže už v prvním průjezdu mi Michal diktuje a nemusíme trať psát.Vzhledem k tomu, že jsou jen dva průjezdy, je velmi ošemetné přijet s prázdným blokem. V prvním průjezdu se trať napíše a v druhém průjezdu se trať kontroluje a dělají se drobné opravy. To pro nás je tedy takové ulehčení, protože můžeme používat rozpisy z loňského roku.“
Nyní má konkurence schopnou „třistasedmičku.“Dnes je na programu Rallye Deutschland další tréninkový den. Na posádku Czech OMV Rally Teamu čeká trénink druhé etapy a zbývající část nedělní třetí etapy. „Dnes máme na programu trénink složitých vložek na Panzerplatte, kde se nám loni příliš nedařilo a k tomu zbytek nedělní etapy. Musíme se hodně soustředit abychom v části závodu ve vojenském prostoru byli naprosto bezchybní. V loňském roce jsme tu měli premiéru a na téhle RZ jsme najeli vůbec první tréninkové kilometry na MS. Bylo to pak také znát na rozpise. Proto věřím, že po zkušenostech, které nyní máme a díky tréninkům, na kterých se snažíme maximálně soustředit, dopadne všechno dobře a podaří se nám zajet dobrý výsledek.“ dodává Štěpán k dnešnímu tréninku. Shakedown je na Rallye Deutschland naplánován na čtvrtek 10.8. s délkou 3,18 km. Večer pak čeká všechny účastníky ve městě Trier slavnostní zahájení závodu, který bude odstartován v pátek 11.8. v 8.30 hod u jezera Bostalsee. Celková délka tratě je 1.300,48 km a je rozdělena do 3 etap, které zahrnují 19 rychlostních zkoušek o délce 351,55 kilometrů. Cíl závodu bude v neděli 13.8. přibližně ve 12.24 hod. opět ve městě Trier.

Michael Daněk

10.8.2006 11:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist