„Celá rely byla náročná na výběr pneumatik“

Okula rallye team hodnotí Šumavu.

Druhé místo nejen ve třídě N2, ale i ve skupině N a navíc 26. místo absolutně před mnoha vozy z vyšších kategorií. To je skvělá vizitka prvního startu Okula rallye teamu ve složení Petr Hozák, Ladislav Hršel na domácí Mogul Šumava Rallye Klatovy. Celou soutěž na sněhu absolvovali bez vážnějších problémů a porazil je pouze suverén třídy N2 posledních let Jaromír Tarabus sedlající stejně jako oni vůz Honda Civic Vti. Pro klatovského jezdce je to o to cennější výsledek, když na domácí Mogul Šumava Rallye Klatovy startoval poprvé.To již bylo za volantem Hondy Civic VTi se kterou jezdí stále, pouze v loňském ročníku Rally Bohemia si vyzkoušel Mitsubishi Lancer EVO 6.  „Rely Šumava byla náročná soutěž, zvláště v sobotu, kdy hodně záleželo na výběru pneumatik. Využili jsme možnosti startovat s úzkými pneumatikami s hroty. Svezení na sněhu bylo pro mě nové, Petr už jel na sněhu Jänner rallye a potvrdil výbornou formu, jel opravdu fantasticky. Bylo to výborné svezení a i když jsme mysleli, že v neděli už to nebude moc zajímavé, tak to i přes určité taktizování bylo opět náročné například na výběr pneumatik. Krizovky jsme měli drobné, ale je to závod a ty k závodům patří. Odskákal to jen jeden nárazník. Organizačně byla soutěž výborná, nemělo to chybu. Pouze nás několikrát zdržely havárie před námi, ale s tím se nedá nic dělat“, zhodnotil vystoupení na Šumavě spolujezdec Ladislav Hršel. A jak se mu líbil systém, kdy se jelo tři dny? „Bylo to hodně roztahané. Až zbytečně moc, ale je to věc pořadatelů.“   Sám klatovský jezdec, který má klouzavý povrch vyrovnávající rozdíl mezi výkony vozů v oblibě, nám letošní ročník popsal takto: „Každý den byl jiný, páteční okruh byl suchý, ale na trať se vytahávalo bláto a ve spodní části okruhu stálo po oblevě hodně vody. Sobotní etapa se trénovala vyloženě v zimních podmínkách, ale v době závodu bylo na silnicích vše, přes led a sníh až po zmrzlý asfalt, voda. I přes některé nepotvrzené zprávy před etapou bylo možno použít pneumatiky s hroty. Nedělní etapa se zdála být snadná, po oblevě byla takřka bez sněhu, ale i zde byly hlavně na prvních dvou zkouškách místa pod ledem. Celá rely tak byla náročná na výběr pneumatik a na taktiku. Poslední tři moje rely byly pro mě vždy nové a zároveň nejtěžší v životě. S rakouskými soutěžemi bohatě dotovanými sponzory, šotolinovou Waldviertel Rally a zcela zimní Jänner Rallye se dala Šumava dle mého názoru svojí obtížností i připraveností plně srovnat.“ Okula Rallye Team plánuje starty v celém mezinárodním mistrovství, na Rally Bohemia se určitě vedle Petra Hozáka znovu představí i Ladislav Hršel. Během sezóny by se Petr určitě rád svezl i na své oblíbené šotolině, podobně jako loni při Waldviertel Rally, v nejraději v Itálii.  Již 4. března čeká tým start na Rally Vysočina Okříšky, která je součástí mistrovství ČR ve sprintrally. Ve čtyřkolce Subaru Impreza STi bude tentokrát navigovat Petra Hozáka místní spolujezdec Petr Domin.

Zdenda Balcar

24.2.2006 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist