Zmatky se safety carem

Doplatili na ně Coulthard a Button s Montoyou.

Drobné zmatky se safety carem, to zejména v případě, když ten vyjede na dráhu a nenajde za sebou vedoucího muže závodu, nejsou typické jen pro A1 Grand Prix, jak tomu bylo například na Lausitzringu, ale i ve formuli 1. Pravidla na tuto situaci pamatují, někdy však zmatky napáchají škodu.“Byly tam trochu zmatky s Jensonem a Montoyou,“ řekl Coulthard o situaci, kdy Button a Montoya vyjeli z boxů po své zastávce v boxech přesně za safety carem, ačkoli ani jeden z nich nebyl vedoucím mužem závodu. „Oba  jsem předjel, dojel jsem safety car, abych se ujistil, že mě nechá předjet (aby se startovní pole seřadilo od vedoucího muže závodu za safety carem dále – pozn. autora), a v tu chvíli mě oba předjeli. Zeptal jsem se během závodu ředitele závodu Charlieho Whitinga, aby mi to ujasnil, ale od FIA nic nepřišlo,“ řekl Coulthard, který je přesvědčen, že jej daná situace stála body.“Vše šlo dobře až do prvních pitstopů,“ řekl sportovní ředitel BAR Gil de Ferran. „Montoya a Jenson se zařadili za safety car, který je na pár kol pozdržel. Ztratili jsme hodně času. Když konečně ukázali Montoyovi, že má safety car předjet, škoda už byla napáchána a to určilo další vývoj závodu.“Jak ale David Coulthard správně poznamenal, safety car je vždy pro jedny přínosem a pro druhé nevýhodou. Na dráze se při druhém safety caru rozhodli zůstat mj. Christian Klien, Felipe Massa a Ralf Schumacher, všichni skončili na bodech – odměnou byly Ralfu Schumacherovi stupně vítězů, Massovi pak Sauber C24.

Tomáš Richtr

16.10.2005 2:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist