Zavedení osmiválců je drahou chybou

Rozhovor s Berniem Ecclestonem.

Majitel komerčních práv na formuli 1 Bernie Ecclestone označil zavedení osmiválcových motorů za drahou chybu. A podle něj jediným, koho automobilky mohou obviňovat, jsou ony samotné.Letos budou všechny týmy vyjma Toro Rosso používat osmiválce o objemu 2,4 litru. Ty zavedla Mezinárodní automobilová federace z důvodů bezpečnosti (aby zpomalila vozy) a snížení finančních výdajů.Bernie Ecclestone nyní tvrdí, že stejného efektu mohlo být dosaženo snížením maximálních otáček stávajících desetiválců, tedy to, co dělá právě Toro Rosso. Zavedení osmiválců navíc vyjde dráž.“Toto pravidlo se mi nelíbí,“ řekl Ecclestone. „Nebylo nutné, protože stejného efektu mohlo být dosaženo snížením maximálních otáček stávajících desetiválců.Časem budou muset omezit otáčky současných osmiválců, protože za chvíli budou příliš rychlé. To mohli udělat rovnou s desetiválci, ušetřili by mraky peněz.V Monaku se konalo setkání se všemi týmy, kde se to vyvíjelo špatně. Převážil názor, že dvacetiprocentním snížením objemu se dosáhne stejně velké redukce ve výkonu i financích. Nesmysl. Nikdo to neprozkoumal hlouběji.Až po zavedení osmiválců jim došlo, co to bude stát.“Mario Illien letos v lednu prohlásil, že zavedení osmiválců je tou nejdražší cestou, jak snížit výkon motorů. Stáj musí pro sezónu postavit na stovku motorů tak jak tak, s novými vývojovými programy je to ještě dražší.Bernie Ecclestone se kriticky o nových změnách vyjadřuje jen pár hodin poté, co se omluvil za to, že přesvědčil majitele Midlandu Alexe Shnaidera o tom, aby koupil Jordan, což mu ušetřilo zálohu 48 mil. dolarů.Ecclestone nyní tvrdí, že to Kanaďan neměl dělat a že podcenil to, co jej čeká.“Cítím vinu za to, že jsem jej o koupi Jordanu přesvědčil,“ řekl Ecclestone. „Neměl jsem to dělat. Chtěl jsem mu maximálně pomoci. Je to bussines man, ale tady to pravděpodobně podcenil.“Oproti tomu Ecclestone ocenil práci majitele Red Bullu Dietricha Mateschitze, který má ve formuli 1 dva týmy.“Dělají velké věci, ale jsou realisty. Vědí, že nedělají snadné věci. Navíc pro jejich značku je to skvělá reklama. Čekají, že jednou se jim náklady vrátí. I proto je důležité srazit náklady.“

Tomáš Richtr

19.2.2006 8:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist