Týmy žádají po Bridgestonu více dní na testování

Japonci mají do vánoc na programu pouze 6 dní!

Bridgestone se coby jediný budoucí dodavatel pneumatik pro formuli 1 ocitl mezi dvěma mlýnskými kameny. Na jedné straně od něj žádá FIA snížení nákladů spojených s testováním, na druhé straně požadují týmy navýšit počet dní navržených Japonci pro testy po letošní sezóně.

Bridgestone týmy před Grand Prix Itálie informoval o tom, že chce předvánoční testování omezit pouze na dva třídenní testy. Především kvůli výrobním a logistickým komplikacím, které vyplynou z toho, že se počet týmů obouvajících japonské pneumatiky více než zdvojnásobí.

V loňském roce přitom většina stájí absolvovala v listopadu a prosinci 13 testovacích dní. Není proto divu, že chtějí týmy po Bridgestonu navýšení posezónního testování.

„Z čistě technického hlediska, pokud budete chtít vyzkoušet různé věci jako např. nový motor nebo nového jezdce, pak to bude obtížné. Myslím, že týmy o tom pořád diskutují, s Bridgestonem i FIA, aby našli kompromis,“ uvedl technický ředitel BMW Sauberu Willi Rampf.

Situace nepotěšila především Franka Williamse, jehož tým zažívá nejhorší sezónu od roku 1977. Testování je tak jedinou příležitostí, jak popohnat vývoj vozu správným směrem, starosti navíc přidělal i přechod na motory Toyota.

Martin Ševčík

15.9.2006 12:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist