Tým BMW se těší na okruh Fuji

Počítačové simulace mají stáji zasjitit náskok.

Před posledními závody v Japonsku, Číně a Brazílii má tým BMW Sauber na kontě 90 bodů. V roce 2006 sezonu končil na pátém místě s 36 body, nyní se díky vyřazení McLarenu dostal na druhé místo.   Pro rok 2007 se VC Japonska přesouvá ze Suzuky na okruh Fuji. Po 30 letech se tak Formule 1 vrací trať, která hostovala první dvě VC Japonska v letech 1976 a 1977.   Nick Heidfeld: „Na Fuji jsem nikdy nebyl a vždy v kalendáři rád vidím nový okruh. Znamená pro jezdce i techniky zajímavé výzvy  a i v našem neustále se měnícím sportu přináší další rozmanitost. Všichni se musíme v neznámém prostředí nějak zorientovat. Japonsko mám rád jako celek, zvlášť Tokyo. Líbí se mi mentalita a jsou opravdickým fanouškem japonské kuchyně, která může nabídnout víc než ‘povinné‘ suši.“   „Suzuka je má oblíbená trať, takže jsem rád, že se budou od roku 2009 oba okruhy střídat. Na jízdu po okruhu Fuji se opravdu těším a doufám, že uvidím alespoň jednou i horu Fuji. Slyšel jsem, že někteří už tam několikrát byli, ale vrcholek byl pokaždé zahalen v mracích.“   Robert Kubica: „Mám rád Japonsko a japonskou mentalitu. Samozřejmě se těším, ale trať jako jezdec neznám. Jen něco z her, když jsem byl mladší. Ale trochu se změnila. Musme se podívat, jaká trať je, ale myslím si že to tam bude dobré, Japonší fanoušci jsou velmi nadšení. Rádi se dívají na závodní vozy, takže si myslím, že tam bude hodně lidí. Myslím že se náš vůz chová stejně na všech typech tratí, takže ne že bychom byli lepší na okruzích s nízkým přítlakem jako loni. Letos máme stabilní výkony a všude můžeme dosáhnout stejného výsledku.   Mario Thiessen, ředitel BMW Motorsport „Fuji bude novou výzvou. Na okruh jsem se byl podívat loni při závodě v Suzuce. Je tam jedna dlouhá rovinka a několik nezvyklých zatáček. Okruh leží na velmi odlehlém místě – vede k němu jen několik silnic a ubytování a infrastruktura jsou omezené. Fuji představuje pro naše logistiky velký podnik. Japonský trh je pro BMW velmi důležitý. Japonsko je nejvíce rozvinutý trh v Asii. Úspěch zde vás postaví do velmi silné pozice v celé Asii. BMW byla první německou značkou, která v Japonsku založila svou dceřinou společnost.   Willy Rampf, technický ředitel „Jelikož jsme na Fuji nikdy nezávodili, spoléhaly naše přípravy ze sta procent na počítačových simulacích. Ty jsou založené na softwaru, který byl vyvinut našimi specialisty. Hlavním cílem tohoto procesu bylo určit úroveň přítlaku, mechanického nastavení, specifikace brzd a nastavení převodových poměrů pro tento závod. Zkušenosti nám ukazují, e naše simulace jsou na vysoké úrovni. Proto můžeme očekávat, že v pátek ráno budeme mít dobrý základ, který nám ve volných trénincích dovolí soustředit se na ladění a volbu pneumatik pro kvalifikaci a nedělní závod.“

Richard Herbich

21.9.2007 11:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist