Tým BMW Sauber a jeho agregát V8 v číslech

Nahlédněte pod pokličku nové stáje.

Ačkoliv stáj BMW Sauber ještě ke své první Grand Prix nevyjela, už nyní dává možnost nahlédnout do své kuchyně. Během představení nového vozu zveřejnil tým několik zajímavých logistických a technických údajů. Na jezdce týmu BMW Sauber Nicka Heidfelda a Jacquese Villeneuva letos během 19 Velkých cen čeká celkem 1182 závodních kol. Na prahu sezóny 2006 pracuje v obou centrálách týmu v Hinwillu a Mnichově celkem 300 lidí. Do konce roku 2007 by měl počet zaměstnanců v hinwillském oddělení vzrůst o dalších 100. Na každou Grand Prix se letecky přepraví přes 30 tun vybavení, mimo jiné alespoň 4 šasi, 6 motorů, 50 počítačů a 100 vysílaček se sluchátky. Konvoj při evropských Velkých cenách čítá 5 nákladních vozů z Hinwillu, 1 tahač s motory z Mnichova stejně jako několik speciálních transportérů s motorhomy. Tým spotřebuje během jediného závodního víkendu až 1200 litrů benzínu, mezi 60 a 80 litry motorového oleje a až 30 litrů oleje do převodovky. Při opravdu slunečných závodech se v motorhomech týmu vypije až 3300 litrů minerálních vod a sodovek.  Oba piloti týmu BMW Sauber používají jiný způsob řazení. Nick Heidfeld používá pravou páčku pod volantem pro nižší a levou pro vyšší rychlostní stupně. Jacques Villeneuve naopak pohne páčkou směrem od sebe pro zařazení vyšší rychlosti a směrem k sobě pro podřazení. Výroba sedačky pro jezdce (včetně vytvarování a odlití formy) trvá 24 pracovních hodin. Hotová sedačka váží mezi 2000 a 3000 gramy. Nejméně 8 hodin potřebují mechanici týmu na rozložení, prozkoumání a opětovné složení vozu po nedělním závodě. Motor BMW P86 se skládá z 1105 částí, celkem pak z 5000 součástek. To je jen o 200 méně než měl jeho desetiválcový předchůdce P84/5. Jeho složení trvá 120 hodin.  Pro závodní, testovací i zkušební účely se vyrobí 200 exemplářů osmiválce BMW P86. Před jeho prvním testem 28. listopadu 2005 bylo zhotoveno 1329 nákresů v systému CAD. Maximální akcelerace pístů v motoru BMW P86 je 10 000 g. Jejich rychlost při plném výkonu je 40 m/s, což představuje zrychlení z 0 na 100km/h za 0,3 tisíciny sekundy. Na ojnici přitom působí síla téměř 3 tun.  Během průměrného závodu (300 km) dojde v motoru přibližně k 8 milionům zážehů.

Martin Ševčík

18.1.2006 12:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist