Toyota o svém přístupu při premiéře v Istanbulu

Trulli, Schumacher a závodní šéfinženýr Dieter Gass.

Ital Jarno Trulli z týmu Toyota popisuje, jak bude vypadat jeho přístup, až se deset týmů formule 1 přesune na okruh nedaleko Istanbulu, kde se pojede historicky první Velká cena Turecka.“Ve čtvrtek se projdu po dráze, v pátek se ji během prvního tréninku budu učit, druhý trénink už bude v normálu, stejně jako zbytek víkendu,“ řekl Trulli. „Do té doby ale nevíme, co čekat.“Kritická bude zejména volba vhodné směsi pneumatik, protože každý tým může na okruh přivézt nanejvýš dvě.“Zadní rovinka vypadá dlouhá, možná tam bude šance na předjíždění. Je to ale okruh, který se jezdí proti směru hodinových ručiček. Síly budou působit tedy spíše v obráceném gardu.Co se slepých zatáček týče, odhadneme brzdné body už v pátečním tréninku. V Turecku jsem v životě nebyl,“ dodal Ital.Trulliho týmový kolega Ralf Schumacher už v Turecku byl, na okruhu Istanbul Otodrom však ještě nikoli. „Je to nový okruh pro všechny, takže v tom nevidím velký problém,“ řekl Schumacher. „Simulace jsem žádné neviděl a layout jsou jenom čáry na papíře.Okruh se vyznačuje stoupáními a klesáními, což bude zajímavější, slepé zatáčky nebudou problém, ale někdy bude potřeba brzdit z kopce dolů a tam bude tendence blokovat kola. Ve čtvrtek vezmu skútr, abych si prostudoval zatáčky.“Závodní šéfinženýr Dieter Gass řekl, že každý tým obdrží informace o okruhu v elektronické podobě. S jejich použitím pomocí speciálního softwaru pak inženýři provádí simulace, které pomohou určit požadovanou sílu přítlaku a převodové poměry. „Pak se zaměříme na nastavení zavěšení a vycházíme také z vlastních zkušeností,“ řekl Gass. „A na základě toho se rozhodneme, s jakým nastavením vyjedem do prvního tréninku. Pak dojde na ověření simulací, což nebude jednoduché, protože v pátek nebude mít trať žádnou přilnavost. Pneumatiky ale bude potřeba zvolit stejně v pátek večer.“

Tomáš Richtr

10.8.2005 1:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist