Super Aguri by mohl nasadit staré šasi Arrowsu

Otázkou však zůstává motor.

Plánovaný nový tým Super Aguri bojuje s časem a bude-li chtít vstoupit do formule 1 už příští sezónu, musí vyřešit problém se závodními vozy. Poslední informace hovoří o tom, že by mohl nasadit staré šasi stáje Arrows. Původně měl japonský tým podporovaný Hondou v plánu použít letošní vozy týmu BAR, to však současná Condorská dohoda neumožňuje. Nákup tři roky starých vozů Arrows, konkrétně šasi A23, které tým nasadil v sezóně 2002, by tak měl stáj Aguri Suzikiho spasit. „Vyjednáváme s nimi, je to jediná věc, která dává smysl, když vezmeme v úvahu čas, který mají,“ potvrdil bývalý šéf Minardi Paul Stoddart, který uvedené vozy vlastní. Australan koupil pět exemplářů a část týmového vybavení v roce 2003 a plánoval je nasadit v barvách Minardi. Na to však nedošlo a tým z Faenzy nakonec odjezdil s vlastním vozem specifikace 2002 i úvodní Velké ceny letošní sezóny. Právě díky tomu, že Minardi dokázalo přežít se vskutku historickým vozem více jak 3 sezóny, se Stoddart nebojí o konkurenceschopnost Aguriho stáje. Tým by podle něj měl dostatek času, aby připravil vůz na specifikace sezóny 2006 a start v Bahrajnu by byl podle Australana reálný. Ostatní možnosti jsou prý buď v rozporu s Concordskou dohodou či těžko proveditelné. Úskalí při využití technického potenciálu čtyři sezóny starých vozů by mohlo spočívat ve specifikaci motoru. Původní arrowsy samozřejmě počítaly s motorem V10, ročník 2006 však již bude vyžadovat osmiválcovou variantu. Aguriho stáj navíc podporuje Honda, která se zavázala, že nebude příští rok provozovat jiný než předepsaný agregát V8. Varianta desetiválce s navrhovaným restriktorem by totiž podle vedení Hondy mohla poskytovat větší výkon a tak byly vzneseny požadavky směrem k FIA, aby provedla patřičné změny. Paul Stoddart však právě v desetiválci vidí prvek, který by mohl alespoň částečně vyrovnat handicap několik sezón starého vozu. „Pokud pojedou s V10, mohli by tím kompenzovat nedostatky šasi a získali by tím rok na stavbu svého vlastního vozu.“

Martin Ševčík

23.11.2005 5:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist