SPECIÁL: Rozhovor s Flaviem Briatorem

"Co posiluje mé nadšení? Porazit lidi jako je Ron Dennis."

Až do osobního souboje přešel vztah dvou významných osobností formule 1 šéfa McLarenu Rona Dennise a jeho protějšku u Renaultu Flavia Briatoreho. Jejich vztah poklesl k bodu mrazu poté, co Dennis oznámil smlouvu s Fernandem Alonsem bez vědomí jeho manažera Briatoreho.Ten nyní dodal, že jeho motivaci posiluje touha porazit Rona Dennise na trati.“Kdyby byla formule 1 jen bussines, nebyl bych tu příliš dlouho,“ řekl Briatore. „Řeknu vám, co posiluje mé nadšení: porazit lidi jako je Ron Dennis.“Spekuluje se nad možností, že jedním z důvodů brzkého oznámení Alonsovy smlouvy je destabilizovat Renault jako tým.“Není to poprvé, co tohle udělal,“ pokračoval Briatore. „Vzpomeňte si na Montoyu, Dennis všude vykládal, jak bude mít nejlepší jezdecké složení. Potřebuje, aby se o McLarenu říkaly dobré věci. Jelikož toho není schopen dosáhnout na dráze, nahání to mimo ni. McLaren nevyhrál titul od roku 1999.My v Renaultu děláme dobré zprávy našimi výsledky na trati, Ron nabízí svou budoucnost.“Ron Dennis ale nebyl jediným, koho Flavio Briatore kritizoval. Nepřímo se opřel do všech svých kolegů, kteří odmítají novou Concordskou dohodu. Podle Briatoreho je současná nabídka tím nejlepším, co existuje.“Je to jasné, kdo chce závodit za slušné peníze, měl by zůstat. Ostatní by pak měli udělat něco jiného,“ řekl. „Lidi mají strašně krátkou paměť, pro mnohé z nás je konec světa u dveřích jejich garáží. Zapomínají na to, co z tohodle sportu Bernie Ecclestone udělal. Díky němu jsme všichni bohatí. Nechápu ostatní, kteří si neustále stěžují na to, že nemají dost peněz. Znám lidi, kteří začínali jako v jakémkoli normálním obchodu a dnes létají se soukromými tryskáči.To co Bernie a Max Mosley dělají, je správné. Max musí dělat to, co dělá, protože my nejsme schopni se dohodnout. A je jasné, že čas od času se udělá špatné rozhodnutí. Ale Max má správná pravidla, musíme snížit náklady, abychom zajistili budoucnost formule 1. Já bych šel ještě dál. Testoval v pátek před velkou cenou, mezi závody by se netestovalo. Před sezónou bych testoval jen týden a zavedl bych více standardních součástí. Utrácíme milióny na testování, které nikdo nesleduje.Zavedl bych limit na rozpočet 100 mil. dolarů, FIA by pak kontrolovala naše výdaje podobně jako finanční úřad. Vyhrál by ten nejefektivnější. Kdo dokáže vytěžit nejvíc z přidělených peněz?“Renault patří k největším favoritům, potvrzují to i předsezónní testy. Ale obhájce titulu Fernando Alonso svůj tým varuje, že má-li se tak stát, musí se ještě zlepšit. Podle něj mají týmy dostatek času, aby se ještě dotáhly.“Kdybychom začali zítra, byli bychom favority, ale zbývá ještě měsíc,“ řekl Alonso, který se podobně jako další obává svého motoru V8, který je podle něj horší než Honda nebo Cosworth. „Bohužel to pro mě nebude jako loni, kdy o titul bojoval jen Renault a McLaren.“Mezi další favority počítá i Michaela Schumachera.Renault měl tento týden problémy se zadním přítlačným křídlem. Jednalo se o konstrukční chybu nového designu. Strukturální selhání zadních křídel patří k nejnebezpečnějším technickým problémům na dráze, proto Renault přistoupil k řešení komplikace velmi vážně. Včera ráno se je podařilo vyřešit.Šéf týmu Flavio Briatore si našel ještě čas, aby zkritizoval Red Bull, který letos nasazuje dva týmy formule 1.“Budou muset letos vyhrát, aby obhájili sumu peněz, kterou utrácejí,“ řekl Ital, podle kterého agresívní politika náboru zaměstnanců z konkurenčních týmů způsobila ztrátu sympatií u okolních týmů.“Vyjeli na velký nákup a destabilizují situaci nabídkami velkých platů,“ řekl. „Doteď jsme si mysleli, že je to ferrari, které nejvíce utrácí. Nejspíš to dnes budeme muset přehodnotit.“Jeden z jezdců obou stájí, David Coulthard, přitom považuje za úspěch alespoň jedno umístění na stupních vítězů.

Tomáš Richtr

11.2.2006 1:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist