SPECIÁL: BMW očekává pomalý start

"Jenom s motorem se formule 1 nevyhraje."

Oba jezdci BMW při včerejším představení nového auta pro letošní sezónu vyjádřili spokojenost s novými osmiválcovými motory, které pravidla pro rok 2006 zavádí. Navzdory výraznému poklesu výkonu je auto natolik rychlé, že nabízí potěšení z jízdy.“Napoprvé je to pocit, že už to není taková sranda jako dřív,“ řekl Nick Heidfeld. „Stále je to ale nejrychlejší auto. Je potřeba změnit jezdecký styl, ale to většinou přijde samo.““Jsme rychlejší v zatáčkách, což je na tom to dobré, ale pomalejší na rovinkách, což by mohlo nabdínout více možností k předjíždění,“ dodal Jacques Villeneuve.Nick Heidfeld se po čtyřech sezónách u Saubera, kdy měl namále a na poslední chvíli našel angažmá na úkor Antónia Pizzonii ve Williamsu, do švýcarského týmu BMW Sauber F1 Team vrací – letos má ale nového vlastníka.Heidfeld ale kvůli zranění při pádu z kola vynechal posledních pět závodů.“Vím že je BMW trochu ve skluzu s projektem, ale všichni do toho dávají 100 % a vím, že můžeme být úspěšní. To že znám jak Saubera tak BMW by mohlo pomoci,“ dodal německý závodník, který věří, že by BMW mohlo o titul bojovat do tří let.“Vím, že BMW si nechce dát tak reálný cíl, protože je těžké toho dosáhnout, ale myslím, že do tří let bychom mohli bojovat o titul.“Pro letošek by ale úspěchem bylo vítězství, načež si je Heidfeld vědom, že by mohlo přijít v extrémních podmínkách a s dávkou nezbytného štěstí.Jacques Villeneuve přes existenci dvouleté smlouvy dlouho nevěděl, zda jej BMW angažuje, ale Villeneuvovo vyplacení by BMW přišlo draho. Villeneuve se nechal slyšet, že udělá vše pro to, aby BMW pomohl k úspěchu.“Je to skvělé, tým pokračuje v tom, čeho jsme dosáhli v loňském roce. Bude to lepší než loni, ale je těžké říct, kde jsme. Navíc porovnání s ostatními je těžké, protože testují v jiných konfiguracích – někteří s V8, někteří s omezenými V10, takže je těžké říci, jak si stojíme,“ řekl Villeneuve.Šampion Světové série Renault (ve které startoval i náš Tomáš Kostka) Robert Kubica je třetím pilotem stáje.“Je to pro mě skvělá příležitost, zastupuji důležitou pozici v týmu,“ řekl Kubica, který odmítl jakékoli srovnání s Fernandem Alonsem, šampionem Světové série Nissan.“Radši se soustřeďme na tento rok, pak budeme myslet na budoucnost,“ řekl. „Zkušenost nezískám čtením knížek a sledováním filmů.“Je to poprvé, co BMW nasadí vůz do formule 1 pod svým jménem, doposavad zastupoval funkci dodavatele motorů.“Jenom s motorem se formule 1 nevyhraje, proto jsme chtěli být úspěšní ve všech oblastech,“ řekl člen představenstva BMW Burkhard Goeschel. „S tím jsme převzali i celkovou zodpovědnost.“ Také proto BMW nabírá do švýcarské továrny v Hinwilu více jak 100 nových zaměstnanců. Mnichov bude zodpovědný za pohonnou jednotku a elektroniku, Hinwil za aerodynamiku a logistiku závodů. Navzdory tomu Mario Theissen, sportovní ředitel BMW, očekává, že tým bude plně kompaktní.“Nejsou to dva různé týmy, je to jeden integrovaný tým,“ řekl Theissen. „V Hinwilu budou lidé z oddělení motorů, takže se nedá mluvit o oddělených provozech.“Přesto však BMW, do loňského roku partner Williamsu, očekává, že na tom bude hůře než právě britská stáj.“Bude to zajímavé srovnání,“ řekl Theissen. „Williams bude mít navrch. Má 500 lidí, Sauber 280. Bude silnější a my jej musíme dohnat. Vítězství letos asi není reálné, až přijde šance, budeme připraveni. Nedá se to naplánovat, lze naplánovat výkonnostní zlepšení a sledovat, jak si stojí konkurence. Takže žádné předpovědi, sorry.“Theissen také řekl, že přístup některých týmů představit auto v pozdější době se ukázal jako neúspěšný. Příklad Toyoty, který představila auto už v prosinci, však prý také nebude nejspíš odůvodněný.“Na vývoj je potřeba využít měsíce v zimní přestávce, leden se jeví jako standard,“ řekl.Včera Nick Heidfeld odjel s F1.06 ve Valencii 29 kol, kde měla V8 premiéru.“Byl to dobrý zaváděcí test, už při něm lze říci, jestli je auto dobré nebo ne, a tohle je,“ řekl Heidfeld.Jacques Villeneuve usedl do upraveného C24B, ale převodovka zůstala na jedničce a motor se přehřál. Poté, co byl problém odstraněn, odjel Kanaďan 50 kol.Dnes BMW v testech ve Valencii pokračuje.

Tomáš Richtr

18.1.2006 11:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist