Škoda, že veřejnost nemá přístup k technickým směrnicím

FIA novému systému tlumičů nerozumí.

Renault je přesvědčen o tom, že pořadatel formule 1 (FIA) své odvolání vůči vlastním komisařům Grand Prix  Německa ohledně používání tlumičů s přídavnou hmotou prohraje.FIA si na komisaře stěžovala po kontrole jednoho z vozů francouzského týmu. Komisaři na tlumičích prý nenašli nic v rozporu s pravidly. Tlumiče s přídavnou hmotou přitom byly už několik dní prohlášeny za ilegální.Renault nový systém tlumičů nakonec v posledních dvou závodech nepoužil.22. srpna se sejde Mezinárodní odvolací soud a rozhodne, zda tlumiče vyhovují pravidlům nebo ne.Technický ředitel Renaultu Pat Symonds podle vlastních slov nevěří, že by FIA soud mohla vyhrát. Doufá, že Renaultu bude opět umožněno tlumiče používat.„Pokud FIA zvítězí, o čemž silně pochybuji, ale přeci kdyby jen, budeme si asi muset poupravit náš obrázek o závodním autě, jeho podvozku a podobně. Pokud FIA bude ve svém přístupu pokračovat, pak je na vozech věcí k zakázání mnohem mnohem víc. Je evidentní, že tomuto systému FIA nerozumí. Nemohou ale zkrátka změnit fakta. Pokud má Flavio modrou košili, je modrá. Nemohou si pro ní vymyslet jinou barvu,“ řekl Symonds.Symondsovi se zdá velmi podezřelé, že FIA nový systém tlumičů zakázala před GP Německa, přičemž ještě při závodě ve Francii s nimi žádný problém neměla.„Je vážně škoda, že veřejnost nemá přístup ke všem dokumentům, které FIA vydá. Něco si sice můžete prohlédnout na jejích stránkách, nicméně musíme brát v potaz ještě mnoho dalších omezení. Jedná se o tzv. technické směrnice. V současné době je víc směrnic než technických pravidel samotných. Technická směrnice č. 20, která vznikla po Grand Prix Francie, říká, že jsou tlumiče v pořádku. Nedlouho poté však změnili názor. To je velmi zvláštní. Vypadá to, jako by nevěděli, co vlastně dělají. Dovolil bych si argumentovat, že o tom nemají ponětí ani teď,“ dodal Symonds.Šéf týmu Renault Flavio Briatore si myslí, že tím, kdo si na tlumiče u FIA stěžoval, byl tým McLaren. Ron Dennis to ovšem popřel.„Předpokládáme, že zákaz přišel po stížnosti jiného týmu. Mám silné podezření, ovšem žádný důkaz, že to byl McLaren. Se zákazem téměř nikdo neměl žádný problém. Je to pochopitelné, my jsme totiž měli tento systém daleko nejlepší ze všech a našim soupeřům zákaz evidentně pomohl. To mě ale netrápí. Je to mnohem jednodušší. Pokud McLarenu nebo komukoliv jinému naše tlumiče vadily, měli nám o tom říct. Pokud by podali oficiální protest, bylo by nařízeno vozy prověřit komisaři. A ti v Německu řekli, že náš systém je absolutně v pořádku,“ řekl Briatore.

Michal Mikoláš

9.8.2006 8:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist