Seriál: Jak vylepšit formuli 1 (1/5)

Část první: televize.

V posledních letech se často hovoří o lepší formuli 1, ale při hlubším zamyšlení je otázkou, co se tím vlastně myslí? Někteří hovoří o lepší show, jiní chtějí více předjíždění, napínavější kvalifikaci, lepší přenosy, méně elektroniky, více elektroniky…Časopisu F1 Racing se podařilo dát dohromady zástupce všech důležitých skupin podílejících se na chodu formule 1 (ano, tradičně chybí fanoušek): šéf týmu formule 1 (Christian Horner, Red Bull), technický ředitel týmu (Mike Gascoyne, Toyota), pilot formule 1 (Tiago Monteiro, Jordan – Midland), marketing (Jim Wright, Williams), televize (Jim Rosenthal, ITV) a novinář (Matt Bishop, F1 Racing). Společně pak diskutovali na téma, jak vylepšit formuli 1 v pěti oblastech: televize, podívaná platícímu zákazníkovi, pravidla, náklady, jádro problému.“Hlavní problém je udržet souvislý a stálý servis,“ řekl Jim Rosenthal. „Některé přenosy zprostředkovávají lidé Bernieho Ecclestona, jiné zase někdo jiný. Tudíž divák neví, zda každý víkend dostane dobrý produktNavíc v jiných oblastech motorsportu nabídnou televizním společnostem téměř 100 % toho, co mohou dostat.,“ naráží Rosenthal na skutečnost, že je např. pohled z kamer umístěných přímo na voze zprostředkováván jen u některých jezdců. „Formule 1 si určité soukromí zaslouží, to jo, ale ředitel přenosu by měl mít přístup ke všemu. Když nám řeknou, že máte jen toho, toho a tamtoho, to je frustrující.“Podle Jima Wrighta se lidé kolem formule 1 dopouštějí chyby, že předpokládají hlubší znalosti formule 1 ze strany diváků.“Ale velká část z nich jen projíždí televizní kanály,“ řekl. „A tyhle lidi navíc potřebujeme.““Je to komplexní problém,“ přidal se Mike Gascyone. „Potřebujeme něco, co divák jen zhlédne a pochopí. Ale to co jsme měli na začátku roku (součet dvou kvalifikačních časů z různých jízd – pozn. autora), s tím bylo těžké domyslet se, o co vlastně šlo. A grafika je příšerná,“ okomentoval Gascyone televizní informace v textu, přičemž Christian Horner doplnil, že bylo náročné je na pitlane sledovat.Dvoukolová kvalifikace byla vůbec propadákem, podle Rosenthala. „Řekli byste si, že alespoň velké společnosti dostaly vědět předem, co bude, ale byl to šok, když to zavedli,“ řekl a dodal, že ITV do roku 2010 za práva zaplatilo 275 mil. dolarů. „Navíc pravda je taková, že kvalifikace je důležitá pro týmy, jezdce a zapřísáhlé fandy. Ale na každého takového fandu připadnou tři další, které zajímá jen závod.“Šestice se na závěr shodla na pěti bodech, které by se v oblasti týkající se televize měly změnit: všechny přenosy by měla přenášet jediná společnost Bernieho Ecclestona, podstatně širší využití kamer na vozech, lepší a rozsáhlejší televizní grafika, sobotní kvalifikaci skládající se z jediného celistvého celku a skutečnost, že by televize měly být zahrnuty do důležitých rozhodovacích procesů.Příště: Podívaná platícímu zákazníkovi.

Tomáš Richtr

19.11.2005 12:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist