Scuderia Toro Rosso vs. Red Bull

Stejný majitel, rozdílné motory.

Na moderním okruhu v Sakhiru v Bahrajnském království odstartuje v neděli 12. března již 57. ročník mistrovství světa F1. Poprvé od roku 2002 bude stát díky příchodu nového týmu Super Aguri na startovním roštu 22 vozů, řada z nich v nových barvách a pod novými názvy. Mezi ně patří také Scuderia Toro Rosso, vzniklá převzetím stáje Minardi.Významným způsobem se změnily technické i sportovní předpisy. Namísto třílitrových desetiválců jsou povoleny jen osmiválcové motory o objemu 2,4 l. Scuderia Toro Rosso se rozhodla pro desetiválcové agregáty, které je možné používat pouze s restriktorem, snižujícím výkon, a s omezením otáček na 16 700/min motor, konkrétně bude nasazenmotor Cosworth TJ2005 V10.Naprotitomu tým Red Bull Racing, který patří stejnému majiteli jak Scuderia Toro Rosso, bude spoléhat naosmiválec o objemu 2,4 l Ferrari 056 V8. Diváci letos nebudou ochuzeni ani o atraktivní výměnu pneumatik v boxech, která byla znovu zavedena. Týmy se však zároveň musejí vypořádat s tím, že každý jezdec má pro jeden závodní víkend k dispozici pouze sedm sad pneumatik.David Coulthard: „Naše nové auto reprezentuje cosi zcela nového v týmu. Motor přišel z Itálie a vše kolem něho bylo navrženo zcela nově. Linie nového auta našla podle mne inspiraci v dívkách Red Bullu Formula Unas, takže vypadá nesmírně sexy. Jsem jím nadšen – víte jak to bývá, okamžitě jak usednete do nového auta, je to, jako když dostanete novou hračku na hraní a to staré se rázem stává nezajímavým. Při testech jsme měli velké problémy s vibracemi a přehříváním, ale když šlo všechno dobře, tak to bylo zatraceně skvělé.“ Christian Klien: „Nějaký čas trvalo, než jsme odstranili problémy s přehříváním a museli jsme kvůli tomu přerušit testy a vrátit se do továrny. Také se nám často blokovaly přední brzdy. Každý ale pracoval až na doraz a vše se podařilo odstranit. V další přípravě se objevily ještě nějaké maličkosti, ale už nic vážného. Motor Ferrari V8 se s loňským Cosworthem V10 vůbec nedá srovnávat. Je to úplně něco jiného. Každopádně se ukazuje jako spolehlivý a výkonný. Pro mne osobně je vše nyní podstatně jednodušší, protože se vyřešila otázka jezdců a nebude pokračovat střídání jako vloni. Dostal jsem už před Vánocemi plnou důvěru týmu. Mohl jsem se proto s předstihem naplno soustředit na přípravu. Nyní už to budou jen závody a řízení auta, což už je úplně něco jiného. Jsem proto nesmírně šťasten.“ Vitantonio Liuzzi: „Jsem si jistý, že i se sníženým výkonem budeme díky motoru Cosworth V10 velmi silní. Měl by totiž být hodně spolehlivý. Při problémech, které budou pravděpodobně pronásledovat ostatní s jejich novými motory V8, bychom proto měli být v postavení, kdy budeme schopni pravidelně dojíždět pro body.“ Scott Speed: „To, že se v Bahrajnu budu moci postavit na start závodu formule 1, je jedním slovem prostě fantastické. Opravdu pociťuji mimořádné nadšení. Vzrušující je přiblížit formuli 1 americké veřejnosti. Bude senzační, postavit se na start v Americe a ještě k tomu v Indy a pocítit všechnu tu podporu za sebou. Už se toho nemohu dočkat. Čeká nás ale stále ještě hrozně moc práce. Schválně přitom říkám nás, protože za mnou je velká skupina lidí, kteří mi pomáhají. Dostat se jako Američan do F1 vyžadovalo nesmírně mnoho práce a podpory od mnoha lidí, kteří mě podporovali, ale dobře vím, že práce je teprve na začátku. Jsem ale o krůček blíže ke splnění mého cíle, kterým je stát se mistrem světa.“

Zdenda Balcar

10.3.2006 1:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist