Schumacher v Monze pod palbou otázek

Otázkám o budoucnosti se však vyhýbá.

MS: Můžeme? Dobře. Ještě předtím, než začneme… protože toho bylo v poslední době napsáno a řečeno hodně, platí to, o čem jsme informovali už před několika měsíci. V neděli přijde prohlášení.  To znamená, že nemá smysl pokládat ohledně toho jakékoliv otázky, protože to vyjasníme potom a bohužel ne dříve. Takže vám děkuji za pochopení. Kdy přesně v neděli, Michaeli? Děkuji, další dotaz. Jak se cítíte před italskou Grand Prix? Velmi se na tento závod těším, je to pro nás klíčový závod, podobně jako všechny zbývající Grand Prix s ohledem na situaci v šampionátu. Máme za sebou úspěšné třídenní testy, ale viděli jsme, že konkurence je veliká. Rozhodující bude, kdo vůz nejlépe přizpůsobí daným podmínkám. Ačkoliv podmínky jsou jiné, než jak tomu bylo během testu. Pokud se to nejlépe povede nám, pak máme skvělou šanci. Pokud ne, ztratíme tuto příležitost. Bude to těsné, ale těšíme se na to. Co nový asfalt? Může to být pro vás výhoda? Nevidím to jako výhodu, ne. Je to stejné pro všechny a podle toho, co jsem viděl při testech, to nebude znamenat velký rozdíl. Ale lépe se na tom jezdí, to musím přiznat. Má to větší přilnavost.  Jezdit v Monze znamenalo vždy dělat kompromisy a nový povrch některé z nich odstranil. Jízda je nyní více předvídatelná. Není pro vás situace kolem budoucnosti jen dalším břemenem? Neděláme nic, co by vytvářelo nějaký extra rozruch. Snažili jsme se situaci spíše uklidnit, protože se soustředíme hlavně na závod a nic jiného. Nebylo by lepší přijít s prohlášením až po skončení šampionátu? Další otázka! Poprvé od června vaše ztráta v šampionátu narostla? Zneklidnilo vás to? Raději bych, aby tomu bylo obráceně. Určitě mě to do jisté míry zneklidnilo, ale ne zase tolik, protože zbývají ještě čtyři závody. Dvanáct bodů je hodně, ale může to být také velmi málo. Záleží jen na tom, jak se budou věci vyvíjet. Renault si věří, že po Monze dokáže vůz opět zrychlit, jak vidíte vy vývoj vozu u Ferrari? Podle mě bude pokračovat až do posledního závodu, určitě. Je jasné, že obě strany se budou snažit zlepšit se, ale záleží na tom, kdo bude na konci rychlejší. Mohlo by zde zapršet. Jak moc vás to po Maďarsku trápí? Pochopili jsme, co se nám v Budapešti přihodilo. Jak jste sami viděli, v některých momentech jsme byli silní, v některých zase ne. Pochopili jsme proč, takže nás to netrápí. Nerozptylují vás ty neustálé řeči o budoucnosti? Popravdě řečeno jsme se takto rozhodli, protože nám to přišlo nejlepší. Pro vás to asi, pánové, znamená větší rozruch než pro mě. Může to pro vás být normální víkend? Ano, myslím, že může. Jak se dá letošní souboj o titul srovnat s těmi minulými? Myslím, že každý je jiný. Ty hlavní, které si pamatuji, a ty nejlepší byly s Mikou Häkkinenem v roce 2000 i předtím. Ten letošní má svůj vlastní charakter a okolnosti. Čemu byste dal přednost, souboji o titul, nebo klidnější situaci? Souboj je krásný a vyhrávat je krásné, takže není těžké pochopit, čemu bych dal přednost. Jak moc podle vás rozhodují vaše zkušenosti v porovnání s Fernandem Alonsem? Nejsou na škodu. Ale když to vezmu kolem a kolem, Fernando může být mladý, ale závodí už dlouho, takže má hodně zkušeností. Nevidím to jako klíčový faktor.

Martin Ševčík

8.9.2006 1:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist