Rozhovor: Sir Frank Williams

Co si myslí o zákaznických vozech? Bude tým měnit jezdce? Čtěte dále…

Přinášíme vám rozhovor se Sirem Frankem Williamsem. Ostřílený matador se ve Formuli 1 pohybuje již přes 30 let.    V roce 2005 skončil Williams pátý v poháru konstruktérů. V příštím roce se propadl na osmé místo a letos je zase zpět na páté pozici. Čtyři stáje před vámi jsou tovární týmy. Má Williams dost prostředků na efektivní soutěž? Frank Williams: „Peníze jsou jedna věc. Na prostředky potřebujete peníze. Ale mezi prostředky také patří chytré hlavy a vynalézavost. Když máte všechny tyto prostředky, téměř nic vám nechybí. Samozřejmě, více peněz se vždy hodí ale klíčem jsou chytří, pracovití lidé. Jistě budeme zpátky na vrcholu, to je náš cíl – ale to se nestane přes noc. Chce to čas. Čtyři týmy před námi mají víc peněz, ale pochybuji, že jsou vynalézavější. Když nás navštívila Toyota, její zástupci byli překvapeni našimi prostředky. Jsme velmi dobře vybavení.   Jak jste spokojen s výkony vašich vozů a jezdců v této sezoně? FW: „No, vycházíme z loňské osmé pozice a naším cílem je udržet minimálně páté místo. Zároveň se pokusíme dosáhnout na čtvrtou pozici v letošním poháru konstruktérů. Ale náskok Renaultu je dost velký a bohužel se k nim neblížíme. Nico odvádí výjimečně dobrou práci a Alex je skvělý testovací jezdec se spoustou zkušeností.“   Ohledně Rosberga, říká se, že je uprostřed pole jezdců jen kvůli autu. Kdy dostane stroj, který si talent jeho formátu zaslouží? FW: „Takový dojem je čistě subjektivní. Pravdou je, že auto potřebuje další vývoj a více výkonu. Držet krok s Renaultem je velmi těžké. Změnit věci po technické stránce zabere ve Formuli 1 dost času. Ale když srovnáte náš loňský stav s letošním, jsme na správné cestě.“   Na konci sezony vyprší smlouvy oběma jezdcům. Můžeme očekávat změny, nebo si je necháte? FW: „Bez komentáře.“   Proslýchá se, že od VC Evropy usedne za volant druhého FW29 Nelson Piquet Jr. Je to pravda? FW: „Dohady zásadně nekomentujeme. Je to nepodložená informace a nemá smysl se o ní bavit.“   Pokud se teoreticky stanou zákaznické vozy realitou v roce 2008 – mají soukromé týmy budoucnost? FW: „V dohodě Concorde Agreement – kterou každý podepsal – stojí základ obsahu příští sezony a nejsou tam žádné změny.“   Myslíte si, že příchod zákaznických vozů ovlivní tento sport? FW: „Přibudou dva nové týmy a na trati budou jezdit další čtyři vozy. Ale základní pravidla ani ducha sportu to neovlivní.“   Nemyslíte si, že některé tovární týmy použijí nové týmy k ovlivňování výsledků závodů? FW: „No, šlo by o velmi nákladný způsob manipulace s výsledky.“   A neovlivní to naopak pohár konstruktérů? FW: „Nemyslím si, že by to opravdoví výrobci připustili. Všichni jsou ve Formuli 1 už nějakou dobu a investovali obrovské prostředky. Křivka osvojování znalostí dokáže být velmi bolestivá. Velmi bolestivá! Takže tým, který nemá ve Formuli 1 žádnou historii nemůže  s minimální investicí obrat jiné týmy o jejich pozice. To je nepřípustné.“ Williams má spoustu sponzorů ze skupiny akciových společností. Jak obtížné je přivést takové společnosti do soukromého týmu? FW: „Na tom můžete vidět, jak dobré je naše oddělení marketingu. Musíme pracovat velmi tvrdě, protože potřebujeme na rozdíl od továrních týmů prostředky od sponzorů. Musíme je zahrnout pozorností – a musíme podávat výsledky.“

Richard Herbich

12.7.2007 10:37

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist