Rozhovor s Juanem Pablem Montoyou

O vztahu s McLarenem, formulí 1, perspektivě v NASCAR...

Jedním z důvodů, proč se Juan Pablo Montoya rozhodl zanevřít na formuli 1, je, že si závody už neužíval. Kolumbijec to prozradil v rozhovoru s listem El Tiempo.“Rozhodl jsem se odejít před tím, než bych to začal proklínat,“ přiznal Montoya, který si v Evropě našel spoustu fanoušků i odpůrců. „Už jsem se začal nudit, závody jsem si neužíval. Dosáhl jsem téměř všeho, čeho jsem chtěl, vyjma zisku titulu. Pochopil jsem, že šance na jeho zisk je minimální, odejít bylo to nejlepší rozhodnutí.Nebylo to nemožné jej získat, ale hodně záleží na týmu, ve kterém jste. Bojovat o páté místo není nijak záživné. Potřeboval jsem novou výzvu. A tou je NASCAR. Je to jiné, osvěžující. Mohu závodit dalších deset patnáct let. Je to jiný svět, uvolněnější, lidé jsou milejší. Je to zase jiná historie…Auto mě znudilo, můj týmový kolega také dojížděl pátý šestý. Vždy jsme dojížděli na stejném  místě. To nebylo o mně, ale o autě. Bylo s ním hodně problémů, hodně změn, hodně nedostatků…“O konci vztahu s McLarenem se s Ronem Dennisem Montoya ani nebavil.“Ani jsem s ním nemluvil. Jeho právník zavolal mému a řekl: Tak to uděláme. Bylo to mezi právníky. Byl jsem znuděný. Zvedl jsem telefon a říkám Ronovi: Podívej se, Rone, chci abys věděl, že dnes oznámím můj odchod. Budu v NASCAR závodit s Chipem Ganassim, chci abys to věděl, než to bude vědět veřejnost…“A Ron Dennis neodporoval. Pouze odpověděl: „Dobrá.“Následně se McLaren obával Montoyova přístupu k závodění.“Že prý se nebudu plně soustředit na formuli 1, starali se o svou budoucnost, já zase o svou. Pak jsme si řekli: Pojďme to skončit, jednou pro vždy. Je to jako když o vás šéf nestojí. I když děláte co můžete, vyhodí vás, budou-li chtít. Splníte cíle, ale oni to nevidí, když nechtějí.Vztah s Ronem byl v pohodě do doby, než jsem si poranil rameno. Zavolal jsem mu a řekl, co se stalo. Britský tisk přišel s jiným příběhem a smál se Ronovi, že uvěřil tomu mému. Došel k závěru, že jsem z něj udělal idiota před celým světem. Od té doby už mi nevěřil.“Že Montoyu vystřídal právě Pedro de la Rosa, Kolumbijec komentoval:“Nikoho jiného nemá, koho by tam posadil?“A proč právě NASCAR?“Měl jsem jiné možnosti ve formuli 1, Champ Car, NASCAR nebo skončit úplně. Pak jsem jedné noci zavolal Chipu Ganassimu, bylo to asi nějak takhle:Montoya: Ahoj, jak se máš?
Ganassi: Hele, Montoya, jak se máš?
Montoya: Nic moc, co děláš?
Ganassi: Hledám jezdce.
Montoya: Hledám místo.A tím to začalo. Dohodli jsme se a bylo to.“Montoya přiznal, že zpřetrhal vazby se světem formule 1. „Na poslední závod jsem se ani nedíval.Myslím si ale, že Michael letos vyhraje titul. Pokud ano, pak skončí. Bude to od něj chytré to tak udělat. Mohlo by se mu stát to, čemu já se dokázal vyhnout. Michael miluje závodení a se vším, co dokázal, nemůže odejít poražen. Porazil úplně všechny.“A co NASCAR?“Technologie je nulová, motory jsou V8, americký styl karburátoru, bez vstřikování. Jsou to ocelová auta, obrovská. Sednete si do klece, do sedadla z karbonových vláken, obrovské pneumatiky. Sezona začíná v únoru a končí v listopadu. 36 víkendů, 52 závodů. Závod trvá dvě hodiny, ten nejdelší se jel čtyři a půl hodiny. Průměr ve formuli 1 je hodina a půl. 38 až 40 vozů, dvakrát víc než ve formuli 1.Jeden ze členů týmu mi řekl: Když dojedeš v prvních pěti závodech mezi nejlepšími dvaceti, jsi nejlepší.“

Tomáš Richtr

14.8.2006 11:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist