Rozhovor s jezdci Renaultu

Fisichella i Kovalainen se těší na další závody.

Po těžkém začátku sezony míří jezdci týmu Renault na VC Turecka odpočatí a motivovaní. Jak se jim líbí okruh? A jak strávili letní přestávku? Čtěte dále…   Giancarlo, po třítýdenní přestávce se vracíte do akce na okruhu Istanbul Park. Líbí se vám tento okruh? Giancarlo Fisichella: „Opravdu hodně. Je to okruh nové generace, všechno je nové a je to pořádně náročná trať. V minulosti jsem zde vždy jezdil dobře a doufám, že letos to bude stejné.   Je zde typická zatáčka číslo 8… GF: „Je to pravděpodobně nejobtížnější zatáčka celého šampionátu – dlouhá levá s rychlostí okolo 250 km/h a časem okolo 6,5 sekundy. Musíte se vyrovnat s velkým přetížením, hlavně v oblasti krku a to může být velmi obtížné, zvlášť ke konci závodu. Je to pro jezdce náročné, ale to nás na ní přitahuje.“   Na které části vozu se zaměříte po technické stránce? GF: „Stejně jako na jiných okruzích je nejdůležitější najít rovnováhu v ovládání. Musíme najít správný kompromis po stránce aerodynamiky, nastavit podvozek natvrdo a zapracovat na dobré přilnavosti. Naše práce se během tréninků bude týkat zkoušení různých nastavení, abychom měli pro závod konkurenceschopné auto.“   Hekki, jaký je váš názor na okruh Istanbul Park? Hekki Kovalainen: „Jel jsem zde s vozem Formule 1 minulý rok, v rámci světového turné Renault race weekend, takže mám představu, jaké to je jet zde s vozem Formule 1. Je to velmi obtížná trať a musím říci – jedna z mých oblíbených. Vše je dobře promyšleno, když přivedli Formuli 1 do Turecka, odvedli fantastickou práci a je zde vždy zvláštní atmosféra. Tureckým fanouškům se závodní víkend zjevně líbí. Nemůžu se dočkat závodu v Istanbulu.   Co je klíčem k dobrým výkonům v Istanbulu? HK: „Je zde několik rychlých zatáček, což znamená, že se musíme soustředit na aerodynamickou vyváženost vozu – správný přítlak je zde velmi důležitý. Povrch je stále dost nový, takže je hladký a ulehčuje nám život po stránce mechaniky. Auto je pak stabilní. Je zde několik oblastí, na kterých budeme v pátek během tří hodin tréninku pracovat. Myslím si, že najdeme v nastavení dobrý kompromis, stejně jako minule v Budapešti.“   Činí velká zatáčka, kterou číslo 8 je, okruh obtížnějším? HK: „O tom že by byla tato zatáčka obtížnější nevím, ale rozhodně je zajímavější. Může zde také být horko, což jezdcům a týmům vše komplikuje. Ale co se zatáčky 8 týče, je fantastická a jedna z nejlepších z celého roku.“Vracíte se po letní přestávce. Bylo pro vás užitečné  dobít baterie před závěrem sezony? HK: „Mít krátkou pauzu je dobré, ale myslím si, že pro závod a testovací týmy je důležité si odpočinout, zvlášť po našem těžkém začátku sezony. Z mé strany, vrátil jsem se do Finska za rodinou a přáteli a trénoval jsem před dalšími závody, takže jsem připraven na 58 kol se zatáčkou osm. Vždycky je dobré si odpočinout, ale díky tomu netrpělivě očekávám návrat do auta. Nemůžu se dočkat, až budu zase závodit.“

Richard Herbich

22.8.2007 10:52
Více o tématu: podvozekRenault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist