Rozhovor s jezdci Renaultu – část 2

Tentokrát odpovídá Hekki Kovalainen.

Hekki, v Kanadě jste zajel úžasný závod, z dvaadvacátého místa až na čtvrté v cíli… „Musím říci, že věci dopadly po těžkém víkendu fantasticky. Skončili jsme blízko pódia a myslím si, že můžeme být spokojení, protože nešlo jen o štěstí. Měli jsme správnou strategii, jel jsem dobře a auto bylo rychlé. To je pro další závod dobré povzbuzení a budu se snažit udržet stejné tempo.   Co jste si vzal z víkendu v Montrealu? „No, první věcí je to samé, co jsem viděl v Melbourne. Je zásadní neztratit na trati během víkendu ani chvilku. Když jsem šel do kvalifikace, nevěděl jsem, jak se budou chovat měkké pneumatiky. Takže jsem jasně potřeboval testovat, abych našel v autě rovnováhu a získal v sebedůvěru pro víkend. Ale další lekce byla o přístupu. Měl jsem tvrdý víkend, ale zůstal jsem pozitivní a tvrdě pracoval. Tým pro mě také pracoval, podporoval mě a udělal jsem pro ně v neděli to nejlepší, co jsem mohl. To musíte dělat, pokud chcete být úspěšní: zůstat sebejistí a zůstat pozitivní.“   Jaké bude závodit poprvé v Indianapolisu? „Je to mytický okruh, o kterém slyšel snad všichni v závodní branži. Je to úchvatný pohled, když poprvé projdete tunelem a ocitnete se uvnitř. Ovál je obrovský a okruhy Formule 1 jsou ve srovnání s ním velmi malé. Sekce na oválu je velmi rychlá, zatímco ve vnitřním poli najdeme zajímavé kombinace zatáček. Těším se, až poznám, jak vypadá z kokpitu.“   Na které oblasti se s techniky budete soustředit při hledání toho pravého kompromisu? „Rovinka je velmi dlouhá a má v sobě i klopenou sekci, protože tam jedeme na plný plyn, potřebujete vysokou rychlost – což znamená relativně málo přítlaku. Na druhé straně potřebujete aerodynamickou a mechanickou přilnavost pro vnitřní pole. Díky tomu je těžké, najít vyvážený kompromis, protože potřebujete obě opačné charakteristiky auta. Auto musí dobře fungovat na obou půlkách okruhu a na to se budeme soustředit v pátečním tréninku.“   Co se výsledků týče, myslíte si, že můžete stavět na svém čtvrtém místě z Montrealu? „Myslím si, že ze závodu v Kanadě máme dobrou setrvačnost a mým cílem bude na tom stavět o tomto víkendu. Věřím, že máme vůz pro top ten, takže se musím postarat, abych v kvalifikaci získal co nejvíc. Jakmile projdete třetí částí kvalifikace, otevírá se vám mnoho možností ohledně strategie pro závod. Pořád se učím jak zlepšit své výkony a Kanada pro měl byla dobrou lekcí. Byl jsem agresivní a neudělal jsem žádné chyby. To bude mým prvořadým cílem pro Indy a pokud to udělám stejně, výsledky určitě budou.“     In terms of results, can you build on the fourth place from Montreal?“I think I have some good momentum from the race in Canada, and my target will be to build on that this weekend. I believe we have a top ten car now, so I need to make sure I get the most out of it in qualifying. Once you make it through to the third part of qualifying, then it opens up many more opportunities in terms of strategy for the race. I am learning all the time about how to improve my performance, and Canada was another good lesson for me. I was aggressive, and didn’t make any mistakes. That will be the first target in Indy and if I do that, then I am confident that the results will start to come.“

Richard Herbich

14.6.2007 11:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist