Rozhovor: Ralf Schumacher

Jak se mu jelo na Hungaroringu? A jak se těší na přestávku?

Přinášíme vám rozhovor s jezdcem týmu Toyota – Ralfem Schumacherem   Jak jste spokojený s šestým místem z Maďarska? Ralf Schumacher: „Cílem vždy je získat body a v závodech před Hungaroringem jsme neměli moc štěstí. O body jsem například bojoval na Nurburgringu, ale nehoda s Nickem Heidfeldem to překazila. Tyto věci se při závodech stávají a musíme se s tím vyrovnat. S Maďarskem jsem velmi spokojený, dobře jsem se kvalifikoval a když byl Alonso odsunut, startoval jsem pátý, což byla má nejlepší pozice v této sezoně. Byl jsem na čisté straně trati a dobře jsem odstartoval, v prvních několika zatáčkách jsem bojoval o čtvrté místo. Auto bylo dobré, ale v první části závodu se chovalo trochu nervózně. To jsme napravili úpravou předního křídla při první zastávce v boxech. Pak jsme viděli různé strategie. BMW se rozhodlo pro tři zastávky, my jsme stavěli dvakrát. Byla to dobrá volba a zajistilo nám to zajímavý závod.   Pokročil tým? RS: „V Indianapolisu a v Kanadě jsme byli dost rychlí, ale z mnoha různých důvodů vše zcela nefungovalo. Měli jsme smůlu se safety carem a tak dále, ale měli jsme potenciál. V nedávných závodech jsme dostali obě auta do první desítky v kvalifikaci a to je dle mého názoru ten správný směr.“   Bylo auto pro Maďarsko vylepšeno? RS: „Na autě neustále něco zlepšujeme díky tvrdé práci všech v továrně. V Maďarsku jsme výrazně vylepšili podlahu, kterou použijeme i v dalších závodech. V Budapešti máte nízkou průměrnou rychlost a potřebujete hodně přítlaku, takže jsme měli některé aerodynamické komponenty čistě pro tento závod. Auto v Maďarsku fungovalo už od startu, i když se to v prvním dni těžko hodnotí, protože je tam dost prašné prostředí. Jak se okruh vyvíjí, musíte se vyhnout neustálému přenastavování, pak vám bude jasnější, kde b sobotu budete. Byl jsem šťastný, že jsem byl konkurenceschopný v časech na kolo i v delších úsecích.“   Jak důležité jsou pro Maďarsko pneumatiky? RS: „Pneumatiky byly v Maďarsku klíčovou záležitostí. Byla to dost zajímavá situace, protože měkčí pneumatiky byly pro některé jezdce problémem v posledním sektoru. A to do takové míry, že se rozhodli kvalifikaci zajet na tvrdších pneumatikách. Proto jste museli dobře zvládnout situaci s pneumatikami a také odhadnout, jaká bude situace ke konci závodu, kdy bude na trati více gumy. Proto jsme viděli tak rozdílné strategie a závod byl velmi zajímavý.“   Jezdíte rád na Hungaroringu? RS: „Ano, je to velmi fyzicky náročná trať a jedno z míst, kde se vám vrátí všechna fyzická příprava. V kokpitu máte stále co dělat a i když je přejíždění obtížné, na samotném okruhu si můžete vybudovat pěkný rytmus. Závod mám rád po všech stránkách – Budapešť je skvělé město.“   Co musí Toyota udělat, aby se přiblížila vedoucím týmům? RS: „Na to není snadná odpověď. Když se podíváte na nejúspěšnější týmy, všechny mají obrovské zkušenosti. To se nedá nijak ošálit, ale všichni pracují velmi tvrdě a jsou neskutečně motivovaní. Možná nemáme takové výsledky, jako bychom chtěli, ale během sezony jsme se zlepšili a budeme v tom pokračovat.Těšíte se na letní přestávku?RS: „Vždycky je skvělé mít o trochu víc času na svoji rodinu. Je to také důležité pro ostatní členy týmu, kteří tak tvrdě pracují na trati i v továrně. Práce se samozřejmě nezastaví, ale pro ty, jejichž život se skládá jen z cestování je dobré zůstat chvíli na jednom místě.“

Richard Herbich

9.8.2007 10:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist