Rozhovor: Mike Gascoyne

Jak si vede vůz specifikace B? A co si myslí o posledních dvou závodech?

Týmu Spyker se při VC Japonska podařilo téměř nemožné – získal svůj první bod v letošní sezoně. Závod v Číně měl však standardní průběh – Adrian Sutil havaroval a Sakon Yamamoto dojel na posledním místě. Technický ředitel Spykeru Mike Gascoyne se ohlíží za posledními dvěma závody:   Spyker byl jediným týmem, který startoval na extrémně mokrých pneumatikách. Jaká úvaha stála za tímto rozhodnutím? Mike Gascoyne: „V podstatě jsme měli předpověď – hustý déšť po prvních dvacet minut a radar ukazoval že se blíží. Ale otočil se a chytili jsme jen jeho část. Zariskovali jsme a vsadili na déšť a pokud bychom byli na extrémně mokrých pneumatikách jediní, musely by ostatní týmy stavět a pro nás by to vypadalo dobře. Rozhodující bylo že jsme během víkendu nebyli konkurenceschopní a měli jsme tam jen kroužit, takže jsme museli zariskovat. Nebyli jsme jediní, kdo měl problémy – pokud se podíváte na Renault a Williams, kde jsme byli ve srovnání s nimi… byli jsme ve stejné pozici jako obvykle.“   Stál ten risk za to? MG: „O tomto víkendu jsme toho nemohli získat moc a pokud jste v této pozici, musíte riskovat – nemáte co ztratit. Pokud by to vyšlo, mohli jsme získat velmi dobré umístění, ale sázka na pneumatiky nevyšla. Pak jsme přezuli na mokré a když začalo zase pršet na suché .“   Co se stalo Adrianovi? MG: „Adrian udělal chybu, ale buďme upřímní –  toho ho nemůžeme vinit. Opět pršelo a on právě přezul na suché pneumatiky. Uklouzlo mu to v poslední zatáčce stejně jako Ralfu Schumacherovi. Začalo pršet a v té zatáčce bylo mokro. To se prostě stává.“   Pokud se ohlédnete, čeho jste mohli dosáhnout kdybyste startovali na mokrých stejně jako všichni ostatní? MG: „Nemyslím že jsme měli konkurenceschopné auto se kterým se dá něco dělat. Možná bychom předjeli pár lidí, kteří udělali chyby, ale z tohoto víkendu jsme nemohli moc získat. Je to těžké když jste v týmu na konci pole a máte nezkušené jezdce. Šanghaj je těžká trať a myslím že pokud by se jelo na suchu, viděli byste nás v jiné formě.“ Obecně, jste spokojený s pokrokem upraveného vozu?   MG: „S B-specifikací jsme měli několik skvělých závodů a několik ubohých závodů. Je zajímavé že jsme jeli na dvou okruzích které Adrian velmi dobře zná a na dvou, na kterých nikdy nejel. Nedávné závody odjel velmi dobře, ale musíte mít na paměti že je to stále nováček, stále se učí a nemá za sebou tolik testování jako Lewis a ostatní jezdci. Myslím že od minulého víkendu jsme trpěli.“   Jste šťastný alespoň za jeden bod z dvou asijských závodů? MG: „Z bodu máme radost, měli jsme nakonec skončit desátí, což je pro tým důležité po stránce financí. Ale je mnohem lepší získat bod, pro celý tým to opravdu něco znamená. Osobně jsem ještě nezažil sezónu ve které jsme nezískali bod. Takže i jeden bod pro mě něco znamená, stejně jako pro ostatní. Zbývá ještě jeden závod a kdo ví…“       Bude Interlagos vyhovovat vašemu vozu? MG: „Určitě jsme konkurenceschopnější při nižším nastavení přítlaku. Máme tam dlouhou rovinku kde se pokusíme být rychlí, stejně jako ve Spa. Je to velmi podobné nastavení aerodynamiky. To byl jeden z našich povedenějších závodů, kdy jsme předjížděli. Myslím že v Brazílii můžeme mít podobný závod.“   Může tam i pršet… MG: „Trochu jsme se pyšnili tím, že nám to jde, ale po Číně jsme se vrátili zpět na zem. Za to musím převzít odpovědnost, rozhodl jsem já a nevyšlo to. Stejně jako jsme na Nürburgringu získali 30sekundový náskok jsem nás dostal skoro o kolo za všechny ostatní. Všechny jsem obešel a omluvil se. Je hezké sklidit potlesk když se to povede, ale když to zkazíte, musíte se tomu postavit a převzít odpovědnost.

Richard Herbich

11.10.2007 1:27

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist