Rozhovor: Jarno Trulli

Jak se cítí po VC Turecka? Co se stalo v první zatáčce?

  Velká Cena Turecka byla pro Jarna Trulliho a celý tým Toyota zklamáním.Po chybě v první zatáčce se Trulli propadl až na samotný konec pole a v cíli dojel na šestnáctém místě. Jak moc jste byl zklamaný, když jste se dostal v prvním kole v Istanbulu do problémů? „Bylo to velmi frustrující, protože pak váš závod prakticky končí ještě než jste odstartovali. V první zatáčce je vždycky ‚nával‘ ale kvalifikoval jsem se v první desítce a myslel jsem si, že mám šanci na zisk bodů. Když jsem se znovu rozjel, bylo na konci prvního kola za mnou jediné auto.“ Co se na startu stalo? „Dobře jsem odstartoval a bojoval jsem s Rosbergem, ale když jsem brzdil do první zatáčky, narazil do mě zezadu Fisichella. To mě otočilo a když jsem se znovu zapojil do závodu, byl jsem až vzadu.“ Ale ani tam jste neztrácel čas? „Ano, získal jsem pět míst v šesti kolech a u Buttona se mi povedl dobrý manévr. Ale ztratil jsem spoustu míst a to se potvrdilo, když jsem dojel šestnáctý. Auto bylo vyvážené, ale neměl jsem dostatek prostoru, abych mohl ukázat jeho skutečný potenciál.“ Jak jste byl v průběhu víkendu spokojený s autem? „Byl jsem čtvrtý v druhém tréninku v pátek, ale v sobotu jsem nebyl moc spokojený. Kvalifikoval jsem se jako devátý, ale neměl jsem dost důvěry v auto, abych mohl jet tak tvrdě, jak jsem chtěl kvůli brzdám. V kvalifikaci jsem byl tak rychlý, jak mi okolnosti dovoily.“ Co soudíte o konkurenceschopnosti vašeho vozu? „V posledních závodech jsme byli dost konkurenceschopní, už od závodu v Indianapolisu. Ale z různých důvodů nemáme takové výsledky, v jaké jsme doufali. Boje uprostřed pole jsou vždy velmi těsné a vše musí jít perfektně, abyste dostali dobrý výsledek. Ale auto se stále zlepšuje a v Turecku bylo dobře vyvážené. Byla to smůla, že jsme nedostali příležitost ukázat, jak jsme konkurenceschopní, protože jsme byli během celého závodu blokováni.“ Provedli jste na voze nějaké důležité úpravy? „Měli jsme nové přední křídlo, což byl dobrý krok, a také upravenou podlahu. Auto se zlepšuje díky tvrdé práci týmu a jdeme tím správným směrem. Ale čeká nás ještě spousta práce.“ Těšíte se na domácí závod v Monze? „Rád závodím v Itálii, před svými fanoušky, protože od nich dostávám spoustu podpory. Proto je to tak jedinečné. Ale před závodem musíme ještě testovat, takže ještě musíme počkat, jak se věci budou o v tomto týdnu vyvíjet, než budeme něco odhadovat.“ Čím se Monza liší od ostatních tratí? „Je to velmi rychlý okruh, s dlouhými rovinkami a pomalými šikanami. Je opravdu úplně jiný, než ostatní tratě v kalendáři a proto potřebujeme speciální aerodynamický balíček, jen pro Monzu. Potřebujeme málo přítlaku a malý odpor vzduchu, abychom na rovinkách měli co nejvíc rychlosti.“Tlačí GPDA na změny na trati? „Mluvil jsem s okruhem za GPDA a jediné místo, o které máme starosti. A to je druhá šikana. V místě, kde můžete čelně narazit je asfalt místo štěrku a jsem si jistý, že to by se mohlo vylepšit.“

Richard Herbich

31.8.2007 11:16

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist