Rozhovor 2: Alonso, Fisichella, Heidfeld a Raikkonen

Přinášíme vám druhou část rozhovorů s jezdci Formule 1 z Magny Cours.

Kimi, Luca di Monrezemolo minulý týden prohlásil, že ve vás ještě letos neviděl toho jezdce, který budí hrůzu v ostatních. Cítíte to také stejně, a pokud ne, proč?   KR: Jak už jsem řekl, myslím si, že zde čekám lepší výsledky. Ale některé věci nebyly v pořádku – a ty se snažíme zlepšit. Doufejme, že v určitý čas bude vše v pořádku a budeme mít výsledky, které chceme. Vypadá to, že to trvá trochu déle.   Kimi, víme, že testování je jiná věc než závody, ale myslíte si, že těžké časy pro Ferrari už skončily a že budete moci bojovat o vítězství? KR: Známe výsledky testů, ale nevíme, co dělají ostatní týmy. Myslím si, že jsme auto vylepšili, to je jisté. Auto se v Silverstone chovalo velmi dobře ale toho je jiný okruh, jiné místo. Musíme počkat do závodu, do kvalifikace, abychom viděli, jak to půjde. Ale máme z toho pozitivní pocit.   Fernando, během posledních závodů se objevila spousta dohadů o vaší budoucnosti. Jestli opustíte McLaren před vypršením vaší smlouvy. Jaká je nyní ve vašem týmu situace? FA: Situace je dobrá. Jak jste řekl, byly to pouze dohady v tisku a to se nedá zastavit. Jsem druhý za svým týmovým kolegou, takže všechny dohady se týkají mě. Kdybych byl první, bylo by to naopak. Možná by lidé začali mluvit o něm. Ale situace je dobrá a nemám žádný problém. Neopustím dým dříve, dokud neskončím.   O vás také koluje spousta dohadů, Kimi. O návratu Michaela Schumachera a výměně vás za Alonsa. Co tomu říkáte? Znepokojují vás, nebo je vám to jedno? KR: Dlouho jsem nečetl žádný tisk, takže o tom nic nevím. Ale je mi opravdu jedno, co říkají. Myslím si, že se o místo nemusím bát.   Fernando, právě jste mluvil o překvapení. Co pro vás bylo letos tím největším? To, že jste druhý? To, že zaostáváte za týmovým kolegou? Auto? Co pro vás letos bylo největším překvapením? FA: Pro mě to byly pneumatiky, jak jiné je na nich jezdit. Myslím si, že motory jsou stejné, nové osmiválce se objevily loni a auta jsou víceméně stejná. Ale jízda s nimi je letos pro všechny jiná, protože pneumatiky mění výkon auta a způsob, jakým je musíte řídit. Myslím si že ve Formuli 1 to byl můj kolega Hamilton. Podal opravdu skvělý výkon v první půli sezony a to není možná překvapení, protože jsme testovali celou zimu a i v týmu. Daří se mu.   Fernando, některé z nás překvapila vaše brzká zastávka v boxech v Indianapolis. Byla plánovaná, nebo došlo ke změnám? A proč? FA: Ne, bylo to naplánované. Měl jsem palivo ještě na kolo, ale v něm zastavoval Lewis. Takže jsem musel zastavit o kolo dříve, protože jsem byl druhý.   Giancarlo, co je nyní cílem týmu Renault na této VC? A podaří se vám comeback ještě před koncem sezony? GF: Pro tento víkend se opět pokusíme dokončit závod a získat body. Rádi bychom bojovali o pódium, protože je to pro nás velmi důležitá velká cena. Ale myslím si, že McLaren a Ferrari jsou o krok či dva před námi. Nick Heidfeld: A BMW. GF: Ano, a BMW, zvláště Heidfeld. Ale myslím si, že jsme rychlejší než BMW.Nebo doufám. A pro zbytek sezony chceme další pokrok, podobný, jako jsme učinili doposud. Myslím si, že v Budapešti budeme mít nové přední křídlo, což je také krok kupředu. Takže chceme v každém závodě pokročit a přiblížit se McLarenu, Ferrari a BMW. Fernando, jaká je situace se strategiemi? Kdo ji rozhoduje – tým, nebo se může jezdec rozhodnout, kterou použije? FA: Jako vždy, a myslím si, že je to u všech týmů – tým rozhoduje o všem.   Pro vás všechny: Zdá se, že zde v Magny Cours jsme naposledy. Myslíte si, že to bude pro Formuli 1 ztráta? FM: Z jezdeckého pohledu ano, protože okruh je velmi dobrý. Do kopce, z kopce, rychlá šikana… Z jiného pohledu by asi měl zmizet, všichni si na něj stěžují. Ale s trochou snahy by to mohlo být pro všechny dobré místo.   GF: Je to pěkný okruh, jeden z hladších – pro naše záda je lepší, ale je uprostřed ničeho. Ale u jiných VC jsme v hotelech, pak jdeme na trať a zpátky do hotelu. Takže to není nic tak jiného. Pro Renault také není okruh dobrý, a to se jedná o jeho domácí trať.   NH: Mě záleží na tom, kam jezdíme. Pokud jedeme na Paul Ricard, radši bych byl zde.   FA: Nemyslím si, že by Formuli 1 chyběl kterýkoliv okruh, ale musíme se nad tím zamyslet. Magny Cours je pro všechny dobrý, ale jak všichni víme – je uprostřed Francie a uprostřed ničeho. A jak jsme všichni řekli, pokud poletíme 14 hodin do Singapuru, nevím, co je pohodlnější.   KR: Jak už ostatní řekli, na okruhu se jezdí dobře, ale pro lidi je těžké se sem dostat. Okolo okruhu nic není, takže záleží na tom, kam se vydáme. Pokud to tam bude dobré, nebo ne. Ale nemyslím si, že by někomu moc chyběl.

Richard Herbich

29.6.2007 11:28

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist