Red Bull a Toro Rosso míří do Indianapolis

Dějiště loňského skandálu.

Svatyní amerického motoristického sportu bývá nazýván autodrom v Indianapolis. Toto označení se vztahuje především na tamní ovál, dějiště slavného závodu 500 mil Indianapolis. Tento legendární závod byl ostatně v padesátých letech součástí kalendáře Mistrovství světa formule 1, pravidelní účastníci šampionátu se však v něm neobjevovali. Novodobá historie Velké ceny USA se v hlavním městě státu Indiana datuje od roku 2000, přičemž v živé paměti je především skandální loňský ročník, kdy nakonec nastoupilo jen šest vozů. Nezávodí se samozřejmě na klasickém oválu, ale na zvláštní trati, jež však využívá některých jeho úseků. Díky tomu se rojíždí cílová zatáčka rychlostí převyšující 320 km/h a potom následuje celkem 22 sekund jízdy na plný plyn. Vroubkovaný asfalt je pravým požíračem pneumatik.Ani zdánlivě beznadějná výchozí situace nezabránila Davidu Coulthardovi při GP Kanady v Montrealu v zisku cenného bodu. Mechanici týmu Red Bull Racing totiž museli u jeho vozu po kvalifikaci vyměnit motor a proto byl podle pravidel odsunut na poslední pozici na startovním roštu. Přesto se po dobrém výkonu dokázal prosadit až na osmé místo. Napodobit ho mohl jeho stájový kolega Christian Klien, jehož ambice však vzaly za své po chybě v samotném závěru. Skvěle se držel Scott Speed, jenž se znovu pokoušel vybojovat první bodované umístění pro Toro Rosso a nakonec ve výsledkové listině uzavíral první desítku. Vitantonio Liuzzi doplatil na nezaviněnou srážku s Markem Webberem, po níž se zdržel opravou v boxech.

Tomáš Richtr

29.6.2006 9:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist