První neshoda ohledně nové Concordské dohody na světě

Kvůli zmražení vývoje motorů na tři a více let.

Novou Concordskou dohodu ještě nepodepsaly všechny automobilky, a už je na světě první drobná aféra. Týmy, které se přidruží k nové formuli 1 od roku 2008 budou moci v příslušném časovém pásmu ještě diskutovat možné změny v Pravidlech [čtěte zde]. Jedním z diskutabilních bodů je zastavení vývoje motorů na tři i více let. Sportovní pracovní skupina (SWG) v podobě, v jaké je Pravidly definována, (obsahuje zástupce každého z týmů), před víkendem odhlasovala nesouhlas tohoto pravidla poměrem 8:4 (hlasoval i Prodrive). Týmy pak vyzvaly Technickou skupinu formule 1 a Světovou radou motorsportu, aby toto demokratické rozhodnutí respektovaly. Skrze ně totiž musí změny projít, aby vešly v platnost.Ovšem ty nejspíše narazí, protože nová formule 1 už svá pravidla má. Tvrdí to Ferrari a FIA to jen potvrdila.“Když si přečtete Pravidla na rok 2008, pravidlo o motorech tam už je,“ řekl Todt. „Vývoj je zastaven na léta 2008, 2009 a 2010. Když se chcete účastnit šampionátu, je třeba přijmout jeho pravidla.“O pravděpodobném neúspěchu dodavatelů motorů možná svědčí i fakt, že nejsou jednotní. Nemají totiž ani společný protinávrh. Pravidla přitom musí být uzavřena do konce příštího měsíce. Potvrdila to svým krokem Mezinárodní automobilová federace, která v dopise týmům uvedla, že ty návrh Pravidel akceptovaly přistoupením ke Concordské dohodě.“Mistrovství světa formule 2008 je šampionát pro vozy s homologovanými motory,“ píše Max Mosley. Důvody jsou snížení nákladů a výkonů motorů. V úvahu přicházejí pouze kosmetické úpravy pravidel, Mosley ale jasně naznačil, že toto pravidlo mezi ně nepatří.“Z důvodu absence přípustného návrhu na zlepšení pravidla o homologacích motorů zůstane toto pravidlo  nezměno. Pokud se prokáží redukce nákladů, pravidlo zůstane v platnosti do roku 2011 a dále.“Paradoxem je, že zatímco hlasování SWG zůstane bez odezvy, návrhy na drobné úpravy ze strany Cosworthu, Ferrari a Renaultu během mítinku v Maranellu vyslyšeny byly [čtěte zde].“FIA je otevřena návrhům na zlepšení, ale pouze pokud to nenavýší rozpočet, nesníží bezpečnost a lhůty o zavedení změn zůstanou zachovány,“ řekl k tomu Mosley.Toto stanovisko bude velkým zklamáním mj. pro Rona Dennise, který se před ním a po hlasování SWG vyjádřil v tom smyslu, že bude-li budoucnost formule 1 stavěna v takto demokratickém duchu, je to dobrá budoucnost.

Tomáš Richtr

15.5.2006 6:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist