Přispěla Toyota k návratu Ferrari na špici?

Aplikovala know-how Michelinu u konkurence.

Toyota byla posledním z týmů, které se rozhodly před sezónou 2006 opustit francouzský Michelin a přejít na obutí Bridgestonu. Nyní Japoncům pomáhá aplikovat metody, které jejich konkurence používá už tři roky. Pomohla tak paradoxně ne sobě, ale nejspíš především Ferrari.Stáj z Maranella používala až doposud na svých modelech v aerodynamickém tunelu makety pneumatik z hliníku, což vedlo k nepříliš přesným výpočtům, které pak nepříznivě ovlivnily celé aerodynamické řešení vozu. Na to však tým přišel až v reálu během testovacích jízd.“Aluminium se při testech nechovalo jako skutečná guma,“ vysvětlil problém Ross Brawn, technický ředitel Ferrari. Řešení s sebou přinesla až Toyota, která po přestupu na Bridgestone po Japoncích žádala pneumatiky pro testy v aerodynamickém tunelu. Po počátečním údivu se v zemi vycházejícího slunce pustili do práce a  v současné době již mají týmy Bridgestonu k dispozici skutečné pneumatiky upravené pro testy v aerodynamickém tunelu.To, co Bridgestone zavedl teprve před třemi měsíci, používá Michelin již od roku 2003.Hovoří se navíc o tom, že Ferrari na základě nových dat, výrazně přepracovalo aerodynamické řešení nového 248 F1.

Martin Ševčík

15.3.2006 2:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist