Přehled účastníků MS F1 2006: 9. díl – MIDLAND

První tým s ruskou licencí ve Formuli 1.

Ohlédnutí za sezónou 2005:
Pouze upravený vůz, dva nováčci v kokpitu a nové vedení týmu nedávali mnoho šancí na výraznější úspěch. Díky spolehlivému vozu i motoru Toyota Jordan využíval odstoupení havarujících nebo méně spolehlivých soupeřů a posouval se pořadím nahoru. Na dráze byly Jordany schopny porazit pouze stáj Minardi.
Tým bezezbytku využil šance při GP USA – oba vozy dojely za Ferrari a Tiago Monteiro se dostal dojetím na třetím místě na stupně vítězů. Tiago bodoval ještě jednou – získal cenný bod za osmé místo v záludných podmínkách mokrého závodu v Belgii.
Portugalský pilot byl vyhlášen nováčkem roku, k tomu mu pomohla rekordní spolehlivost (poprvé nedojel až v Brazílii, sedmnáctém podniku MS), ale také to, že se dokázal přiblížit k zpočátku rychlejšímu týmovému kolegovi – Narainu Karthikeyanovi.
Jordan získal celkem 12 bodů (Monteiro 7 bodů – 16., Karthikeyan 5 bodů – 18.) a nejlepším výsledkem se stalo třetí místo Monteira v USA.
Změny v týmu:
Rozepře se šéfem týmu stály místo Naraina Karthikeyana, který si za peníze svých sponzorů koupil místo testovacího pilota ve Williamsu. Jeho místo zaujme loňský pilot Minardi Christijan Albers. Nově je v týmu hned trojice testovacích pilotů : Markus Winkelhock, Adrian Sutil a Giorgio Mondini.
Do funkce technického ředitel byl povýšen James Key (dříve technický koordinátor).
Skončila dlouholetá spolupráce s významným sponzorem, firmou Gallagher (prezentované názvy svých výrobků Benson&Hedges a Sobranie). Sponzoring ukončila řada dalších společností (mj. Tata, Bharat Petroleum, Remax, Speed) a uvolněné místo nahradí portfolio nových sponzorů mj. JVC (elektronika), Rhino´s (energetické nápoje), Dremel (nářadí), ZIM (doprava), Axzons (management), Clarington (finančnictví), Garcia (oděvy), MAN (nákladní automobily).
Po loňské koupi týmu Alexem Shnaiderem a jeho společností Midland Group bylo letos provedeno přejmenování týmu z Jordan Grand Prix na Midland F1 Racing. Tým nyní startuje s ruskou licencí.
Ohlédnutí za Jordanem:
Bývalý závodník a šéf týmu F3 a F3000 Eddie Jordan vstoupil do Formule 1 v roce 1991. V první sezóně tým skončil na pěkném pátém místě v Poháru konstruktérů. V následujících dvou letech se týmu nedařilo a skončil v nižších patrech výsledkové listiny.
Obrat nastal v roce 1994  a tým se vydal k postupné cestě na vrchol. Ten přišel v letech 1998 a 1999, kdy Eddie dočasně opustil najímání méně zkušených (ale zpravidla perspektivních) pilotů a v těchto letech zaměstnal mistra světa z roku 1996 Damona Hilla. Ten získal první vítězství pro Jordan v deštivém závodě v Belgii (na druhém místě dojel týmový kolega Ralf Schumacher). V dalším roce přidal dvě vítězství zkušený Heinz-Harald Frentzen. Jordan dosáhl třetí příčky v Poháru konstruktérů i v klasifikaci jezdců.
Následující sezónu se však tým vrátil do středu pole a zahájil postupný výkonnostní sestup na konec startovního pole. V divoké GP Brazílie 2003 získal poslední vítězství pro Jordan Giancarlo Fisichella.
Tým končí po absolovování 250 GP, se ziskem čtyř vítězství (Damon Hill – GP Belgie 1998; Heinz-Harald Frentzen GP Francie 1999, GP Itálie 1999; Giancarlo Fisichella – GP Brazílie 2003). Nejlepším umístěním byla třetí pozice v Poháru konstruktérů (1999) a třetí místo v klasifikaci jezdců (Frentzen).
Představení společnosti Midland Group:
Kanaďan ruského původu Alex Shnaider založil společnost Midland v roce 1994. Firma se nejprve věnovala obchodováním s ocelí, později své aktivity rozšířila na lodní dopravu, obchod s realitami a zemědělství. Jako oblast svého podnikání uvádí také motoristický sport.V říjnu 2004 oznámil Shnaider vytvoření nového týmu s plánovaným vstupem do ročníku 2006. Ke změně plánů došlo v lednu 2005 poté co Midland odkoupil finančními problémy sužovaný Jordan. Došlo ke změnám ve vedení a tým se ještě pod starým názvem účastnil sezóny 2005.
Silné stránky:
Oproti konkurenci na chvostu pole má tým k dispozici piloty, kteří mají seznamování se šampionátem F1 za sebou (výjimku představuje pouze Sato).
Spolehlivé motory Toyota mohou umožnit dojíždění do cíle, dostatečný výkon bude potřeba k soubojům se zvýhodněným Toro Rosso (Cosworth V10) a se silnou Hondou pohánějící Super Aguri.
Po bouřlivých změnách v loňském roce došlo ke stabilizaci situace.
Slabé stránky:
Piloti nemají dostatek zkušeností a rychlosti vůči soupeřům z výše umístěných týmů.
Kvalitní lidé byli zlákani do úspěšnějších týmů, Midlandu se nepodařilo uvolněné posty obsadit odpovídajícími pracovníky, což může svědčit o nedostatečném rozpočtu stejně tak jako špatné pověsti, jakou si nové vedení týmu vybudovalo v loňském roce.
Výhled na sezónu 2006:
Midland by se měl pohybovat v závěru startovního pole, kde bude mít hodně práce s týmem Toro Rosso. Super Aguri by neměl představovat vážnějšího soupeře. Výkony podávané v testech ukazují, že je malá šance na posun vzhůru startovním polem. Zisk bodů je reálný pouze v případě odstoupení velkého množství soupeřů.
MF1 RacingStartovní číslo 18:Tiago MonteiroStartovní číslo 19: Christijan AlbersTřetí pilot, testovací jezdec:Markus WinkelhockTestovací pilot: Adrian SutilTestovací pilot: Giorgio MondiniŠéf týmu:Colin KollesTechnický ředitel: James KeyŠéfkonstruktér: John McQuilliamHlavní aerodynamik: Simon PhilipsSportovní ředitel: Adrian BurgessŘeditel dodavatele motorů: Luca MarmoriniVůz:  Midland M16První test na dráze:7. února 2006 v JerezuMotor:   Toyota RVX-06První test ve voze: červenec 2005Pneumatiky:  Bridgestoneweb:   www.midlandf1.com

Tomáš Krejčík

7.3.2006 7:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist