Petr Horák o Velké ceně San Marina

A o svém komentování přenosů.

Tak máme za sebou první evropský závod. Na tribuny okruhu Enza a Dina Ferrariových přilákal hromadu fanoušků, a to i z Čech. S některými jsme se potkali, někteří nás dokonce díky benevolenci italské ostrahy v pátek navštívili na komentátorském stanovišti. Je hodně příjemné se potkat s lidmi, kteří jedou téměř 1000 km na závody, spí (nebo spíš ani moc nespí) v kempech plných hlučných a neomalených Germánů a to vše jen kvůli tomu, aby na vlastní oči viděli formuli 1. Setkání a povídání s nimi bylo hodně příjemné a snad to nebyl jen můj pocit, že oboustraně. Závod samotný nabídl sice pár pěkných soubojů, ale bohužel bez patřičného vyvrcholení v podobě předjížděcího manévru. Snad se nemýlím, když napíšu, že v záběrech televizních kamer se kromě startu a předjíždění o kolo pomalejších jezdců žádné další předjíždění neodehrálo. A přitom se na trati během celého závodu objevovaly dvojice a skupinky, kde to po nějakém manévru volalo. Jenže v dnešní formuli není předjíždění jednoduché a Imola není právě okruh, který by to pilotům nějak usnadňoval. Z pohledu komentování bylo určitě přínosem, že jsme byli zpátky na trati. S Pavlem si stále ještě tak trochu hledáme tu správnou pozici, která by nám vyhovovala a která by byla příjemná i pro diváky. Myslím, že až technicky vychytáme kvalitu zvuku telefonního spojení s Pavlem, pak se během závodu máme šanci dostat k velmi zajímavým informacím a navíc tohle je Pavlova parketa. Tady totiž může zúročit své dlouholeté působení v F1 – kdyby měl sedět se mnou na komentátorském stanovišti, tak tenhle potenciál využíváme jen velmi málo. Sami uznáte, že by to byla škoda. Občas nám vytýkáte, že zbytečně utíkáme od závodu a dáváme vám informace, které ani příliš nesouvisí s děním na trati. Ale to vy přece vidíte a nemělo by smysl jen dokola omýlat to, co ukazuje TV. Troufám si tvrdit, že jen málá část diváků kdy viděla na vlastní oči závod F1 a naprosté minimum se kdy dostalo do paddocku. Proto chceme při komentování i ve studiu před závodem nabídnout pohled do míst, kde většina našinců nikdy nebyla a pravděpodobně ani nebude. Za sebe můžu říct, že tenhle závod se mi líbil, byť režisér z něj hodně ubral sveřepým sledováním rudého monopostu. Jak už jsem psal v diskuzi u reportáže závodu, je těžké vám přibližovat plnohodnotně nějaký další souboj, ve kterém se mohu orientovat jen na základě live timingu a pouhého pohledu z okna cílovou rovinku, kde se vozy jen mihnou. Pro příště si raději odpustím některé spekulace, neboť jak ukazují reakce některých z vás, nebyly zcela správně pochopeny. Přitom se jedná jen o myšlenkové pochody na základě relevantních údajů od FIA a jednotlivých týmů. Přípravu rozhodně nepodceňuji, byť je cítit, že pár věcí chybí k potřebnému nadhledu. Nakonec, komentátorské týmy RTL, ITV, Premiere atd. disponují řadou lidí v pozadí, kteří zastávají úlohu jakýchsi našeptávačů a pomáhají komentátorům tento nadhled získávat. Pořád je co zlepšovat, tak snad se vám bude přenos z Nürburgringu líbit zase o něco víc. 

Petr Horák

25.4.2006 4:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist