Oproti rannímu tréninku se jelo hned od začátku mnohem rychleji a hned zpočátku se na čele překvapivě držel Heikki Kovalainen s Renaultem a díky neustálému zlepšování byl první skoro půl tréninku, poté ho předčil velmi rychlý Fernando Alonso se svým MP4-22. V jednu chvíli byly dokonce oba Renaulty na čele výsledkové listiny. Je vidět, že tato trať by jim mohla svědčit a mohly by dosáhnout velmi dobrých výsledků. Ferrari opět nepatřilo mezi ty úplně nejrychlejší a i když mezičasy Räikkönena i Massy byly srovnatelné s Alonsovými, tak v průměru na obhájce titulu poměrně výrazně ztrácely a jejich výkony tak dávají za pravdu těm, kteří tvrdili, že pomalé tratě F2007 nesvědčí. Třetí čas zajel Lewis Hamilton, který byl skoro o půl sekundy pomalejší než nejrychlejší Španěl a na konci tréninku skončil mimo trať, odkud se již nedostal. Těsně za ním skončil Nico Rosberg, který podal působivý výkon a dává svému týmu velkou naději pro zbytek víkendu. Pátý čas patří zásluhou Nicka Heidfelda stáji BMW-Sauber, který byl rychlejší než obě Ferrari. Räikkönenovi nevycházel hlavně třetí úsek a i když by jeho teoretické kolo stačilo na druhé místo, tak s časy na delší vzdálenost nemůže být příliš spokojený. Až sedmý skončil Felipe Massa, kterému se rovněž příliš nedařilo. Navíc stejně jako Hamilton, tak i on si dovolil hrubou chybu při nájezdu na cílovou rovinu, kde udělal hodiny. Důvodem mohlo být i pár kapek vody, které dopadaly na trať těsně před vypršením časového limitu. Toyota pokračuje v solidních výkonech a oba jezdci skončili okolo hranice první desítky s velmi podobnými časy. Vklínil se mezi ně vítěz ranního tréninku Robert Kubica se svým BMW. Dvanáctý čas patří Alexu Wurzovi, který sice za svým týmovým kolegou zaostal o 0,5s, ale jako výchozí pozice pro víkend to není zas tak špatné. Pomyslnou sedmou řadu obsadily oba vozy RB3, pro něž nejsou dosažené časy příliš dobré a odstup na konkurenci byl značný. Patnáctý čas zajel Anthony Davidson, který byl po většinu dne spíš na chvostu, ale nakonec se zlepšil a porazil všechny své kolegy od Hondy. Zbylí tři piloti od koncernu Hondy se seřadili hned za Britem a jejich výkony nejsou příliš lichotivé, i když Button s Barrichellem občas nakoukli do první desítky. Devatenáctý Tonio Liuzzi jistě není spokojený se svým časem a podobně tomu bude i u dvacátého Sebastiana Vettela, který zažívá premiéru u Toro Rosso. Již tradičně patřily poslední dvě místa oběma Spykerům, Adrian Sutil ztratil půl sekundy na Vettela a Yamamoto dokonce více než tři sekundy. 1. F.Alonso McLaren 1:20.919 28 2. H.Kovalainen Renault 1:21.283 + 0.364 38 3. L.Hamilton McLaren 1:21.338 + 0.419 32 4. N.Rosberg Williams 1:21.485 + 0.566 40 5. N.Heidfeld BMW-Sauber 1:21.517 + 0.598 37 6. K.Räikkönen Ferrari 1:21.589 + 0.670 29 7. F.Massa Ferrari 1:21.620 + 0.701 29 8. G.Fisichella Renault 1:21.698 + 0.779 36 9. J.Trulli Toyota 1:21.857 + 0.938 34 10. R.Kubica BMW-Sauber 1:21.906 + 0.987 37 11. R.Schumacher Toyota 1:21.912 + 0.993 29 12. A.Wurz Williams 1:21.987 + 1.068 35 13. M.Webber Red Bull 1:22.325 + 1.406 28 14. D.Coulthard Red Bull 1:22.483 + 1.564 33 15. A.Davidson Super Aguri 1:22.510 + 1.591 41 16. J.Button Honda 1:22.550 + 1.631 47 17. T.Sato Super Aguri 1:22.556 + 1.637 42 18. R.Barrichello Honda 1:22.727 + 1.808 29 19. V.Liuzzi Toro Rosso 1:23.136 + 2.217 42 20. S.Vettel Toro Rosso 1:23.148 + 2.229 39 21. A.Sutil Spyker 1:23.673 + 2.754 34 22. S.Yamamoto Spyker 1:26.307 + 5.388 29
Aleš Jirásek