Nejnapínavější závod je za námi

Shrnutí Velké Ceny Německa.

Již v sobotu se v paddocku mluvilo o tom, že pravděpodobnost deště je tentokrát hodně vysoká a závod bude díky tomu zajímavý. V neděli bylo při pohledu na oblohu jasné, že budou přeháňky a že se jen těžko vyhnou okruhu. V době, kdy jezdci již stáli na roštu se objevila informace, že první kapky vody by měly začít dopadat již zpočátku závodu a tak se také stalo. Po startu vedl Kimi Räikkönen, druhý byl Felipe Massa, třetí Fernando Alonso. Ještě v prvním kole dochází k několika kolizím a na konci prvního okruhu jede celé čelo do boxů. Räikkönen je ale v nájezdu do Pit Line příliš rychlý a jeho F2007 uklouzne zpět na trať, takže musí objet další kolo na suchých pneumatikách.   Po zastávce vede Winkelhock, druhý je Massa před Alonsem, za nimi jsou oba vozy Red Bull, přičemž Webber je čtvrtý, šestý je Kovalainen, sedmý Räikkönen. V první zatáčce jede hned několik vozů, včetně Lewise Hamiltona, rovně a buď končí zahrabaní v kačírku, nebo přímo v bariéře z pneumatik. Trochu nepochopitelně zvedá traktor Lewisův vůz a vrací ho na vozovku, po které mladý Brit ihned odjíždí. Na trať okamžitě vyjíždí Safety Car a brzy je závod přerušen. Přes 15 minut se čeká, až s počasí umoudří a poté dochází k restartu. Winkelhock okamžitě propadá a Massa s Alonsem všem ujíždí. V té době je suverénně nejrychlejším mužem na trati Hamilton. Ze sedmé pozice se protlačuje dopředu Räikkönen a brzy je již třetí a intenzivně stahuje náskok Alonsa a Massy.   V době, kdy je Kimi za Fernandem půl sekundy a za Felipem zhruba 3s, začíná znenadání ztrácet a ve chvíli, kdy trať osychá a všichni zrychlují, tak on začíná značně ztrácet, až jeho vůz začne úplně stávkovat a při pokusu dobelhat se k mechanikům je nucen svůj vůz odstavit. Massa zvyšuje svůj náskok až na devět sekund a potom zajíždí ke svým mechanikům dvacet dva kol před cílem. Alonso je v té době již odbavený a jeho ztráta na vedoucího jezdce se zmenšila na 7,6s. Obhájce titulu potom dokazuje, proč loni nezískal  titul Michael Schumacher a jede na hranici možností. Brzy je za Massou pouze o čtyři sekundy.   Do cíle zbývá devět kol a začíná hustě pršet, takže celé pole zajíždí pro mokré pneumatiky. Renault krátce před tím zariskoval a dal Kovalainenovi, který v té době bojoval se čtvrtým Wurzem a byl čtyři sekundy od třetího Webbera, přechodné pneumatiky, na kterých na během tři kol na suchu ztratil přes čtyřicet sekund. To ale nic nezměnilo na tom, že Fernando byl o několik sekund na kolo rychlejší než Massa a po souboji, kdy se oba vozy lehce střetly, se dostává před něho a uhání za svým třetím letošním vítězstvím. V posledních kolech jel výtečně také Lewis Hamilton, kterému chybělo hodně málo, aby získal alespoň bod za osmé místo. V předposledním kole se také Nick Heidfeld dostal na šesté místo přes Roberta Kubicu. Cílem tak projel první Alonso, druhý Massa, třetí skvěle jedoucí Webber, čtvrtý Wurz, pátý Coulthard, pak dva vozy BMW-Sauber a osmý Kovalainen získal alespoň bod.     Pozice Jezdec Tým Kola Odstup Start Body 1 Fernando Alonso McLaren-Mercedes 60 2:06:26.358 2 10 2 Felipe Massa Ferrari 60 +8.1 s  3 8 3 Mark Webber Red Bull-Renault 60 +65.6 s  6 6 4 Alexander Wurz Williams-Toyota 60 +65.9 s  12 5 5 David Coulthard Red Bull-Renault 60 +73.6 s  20 4 6 Nick Heidfeld BMW 60 +80.2 s  4 3 7 Robert Kubica BMW 60 +82.4 s  5 2 8 Heikki Kovalainen Renault 59 +1 kolo 7 1 9 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 59 +1 kolo 10 10 Giancarlo Fisichella Renault 59 +1 kolo 13 11 Rubens Barrichello Honda 59 +1 kolo 14 12 Anthony Davidson Super Aguri-Honda 59 +1 kolo 15 13 Jarno Trulli Toyota 59 +1 kolo 8 Odstoupil Kimi Räikkönen Ferrari 34 Hydraulika 1 Odstoupil Takuma Sato Super Aguri-Honda 19 Hydraulika 16 Odstoupil Ralf Schumacher Toyota 18 Nehoda 9 Odstoupil Markus Winkelhock Spyker-Ferrari 13 Hydraulika 22 Odstoupil Jenson Button Honda 2 Smyk 17 Odstoupil Adrian Sutil Spyker-Ferrari 2 Smyk 21 Odstoupil Nico Rosberg Williams-Toyota 2 Smyk 11 Odstoupil Scott Speed STR-Ferrari 2 Smyk 18 Odstoupil Vitantonio Liuzzi STR-Ferrari 2 Smyk 19

Aleš Jirásek

23.7.2007 12:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist