Montoya by mohl usednout za volant NASCAR v půli srpna

Nejdříve se musí vyjasnit, jak moc je uvolněn ze smlouvy.

Juan Pablo Montoya obhahuje rozhodnutí rozloučit se s McLarenem ještě před koncem sezony. Po nedělním oznámení, že příští rok bude závodit pro Chipa Ganassiho v sérii NASCAR, se o dva dny později on a McLaren dohodli, že skončí okamžitě. Podle dostupných informací měl Montoya zájem závodit až do konce sezony. Navíc údajně porušil smlouvu tím, že své angažmá oznámil, aniž by o tom informoval McLaren. Přesto bude placen až do konce roku podle původní smlouvy.Montoya navíc zůstává nepřímo u svého zaměstnavatele, protože jak Mercedes, tak Dodge, se kterým bude Montoya u Ganassiho jezdit, vlastní DaimlerChrysler.“Umožní mi to se lépe připravit na NASCAR,“ řekl Montoya.Navzdory předčasnému odchodu však Ganassi reálně očekává, že se Montoya za volant nedostane dříve než v polovině srpna.“Jsou různé výklady toho být uvolněn z kontraktu,“ řekl Ganassi. „Můžete si podat ruce a říct Uvidíme se později, nebo můžete mít svolení k testům nebo závodům. Nejdřív musí být podepsány příslušné papíry.“Druhý srpnový víkend zavítá NASCAR na přírodní okruh Watkins Glenn, ale není prioritou dostat Montoyu za volant právě tam navzdory tomu, že má s klasickými okruhy ze všech NASCAR závodníků největší zkušenosti.A ačkoli do  závodu ještě nenastoupil, všiml si již prvního významného rozdílu:“Byl jsem ve formuli 1 šest sezón, a byl jsem buď v motorhomu Williamsu nebo McLarenu. Nikde jinde.A během deseti minut v paddocku NASCAR, Jimmie Johnson mě pozval do svého motorhomu, a Roger Penske a Jeff Gordon… Všichni jsou velmi laskaví, je super vidět, jak si to lidé užívají.“Známý bouřlivák z Champ Car Paul Tracy však Montoyu před NASCAR varuje. Sám Tracy, bývalý Montoyův soupeř, letos startoval v Busch sérii, druhém stupni série NASCAR, v Daytoně.Naráží na váhovy rozdíl, zatímco monopost formule 1 váží 600 kg, vůz NASCAR má půldruhé tuny.“Nemůže jezdit jak byl zvyklý, nebo zničí pneumatiky,“ řekl Tracy. „S přechodem na NASCAR se dostanete zpátky k formuli Ford, vše se hrozně zpomalí. Montoya se bude muset s jízdou sladit, ne s ní bojovat. Sledoval jsem jej i na oválech a má velmi rychlé reakce, jede instinktivně. To ale na NASCAR neplatí. Je potřeba být jemný, a to on zrovna není, že?“Tracy navíc Montoyu varuje, že vozy NASCAR jsou velmi nedotáčivé, což Montoya přímo nesnáší. „Říkají tomu tuhost, často slyšíte: Moje auto je příliš tuhé, nezatáčí,“ řekl ještě.Pro kvalifikaci pak laborují s množstvím paliva v nádrži a závažím způsobem opačným, než na který je formulový jezdec zvyklý. Auto je na začátku úseku potřeba mít přetáčivé, protože rychle tuhne, stává se nedotáčivé.

Tomáš Richtr

13.7.2006 11:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist