Konkurenční série a Max Mosley opět ve při

Mosley chce automobilky připravit o všechny peníze.

Automobilky ve sdružení GPMA (Grand Prix Manufacturers Association) okamžitě komentovaly návrh prezidenta FIA Maxe Mosleyho, podle kterého by právě ony neměly brát žádné peníze za účast a výsledky ve formuli 1.Max Mosley totiž navrhl Berniemu Ecclestonovi, že pouze soukromé týmy, které nemají v zádech některou z automobilek, budou dostávat peníze. Paradoxem přitom je, že Red Bull coby soukromý tým je natolik bohatý, že si může dovolit hned dva týmy formule 1.Mosley přitom věří, že právě tato cesta, kdy soukromé týmy budou finančně podporovány, je úspěchem ke stabilitě sportu.“Automobilky jsou ve formuli 1 z propagačních důvodů,“ řekl v pátek Max Mosley. „Pro soukromé týmy se přitom jedná o jejich živobytí.“Možná právě ve světle těchto aktivit prezdent Ferrari Luca di Montezemolo minulý týden prohlásil: „Ferrari není integrovanou částí automobilky, musí být chápáno jako soukromý subjekt,“ řekl. „Závodíme proti takovým gigantům jako jsou Toyota, Mercedes, BMW, Honda a Renault – na to by se nemělo zapomínat.“A jsou to právě Renault, McLaren, BMW, Honda a Toyota, které stále odmítají podepsat novou Concordskou dohodu na rok 2008, a tak možná jim chce Max Mosley takto znepříjemnit život nebo je donutit k podpisu smlouvy. V té jim Bernie Ecclestone nabízí 60 % všech výnosů. Až by však prošel Mosleyho návrh, neměly by nic.Právě Mosleyho aktivity překvapily GPMA, protože z rozhodnutí antimonopolní komise u Evropské unie nemá FIA coby pořadatel (tedy nikoli držitel marketingových práv) do marketingových záležitostí co hovořit. Respektive FIA sama se k tomu sama zavázala poté, co Evropská komise v roce 2001 zahájila vyšetřování monopolníc praktik uvnitř formule 1.“GPMA se drží své strategie a pokračuje v jednání s držitelem marketingových práv,“ vzkázala v prohlášení.S blížícím se koncem stávající Concordské dohody se dá očekávat, že obě strany se uchýlí k tvrdším krokům. Jedním z nich by mohla být tato Mosleyho výhružka, které má nejspíš vytvořit na GPMA nátlak, aby si svůj postoj s přípravou konkurenční série rozmyslela.

Tomáš Richtr

4.2.2006 12:49

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist