Jezdci Toyoty nevidí vzájemnou kolizi nijak tragicky

Po Grand Prix Španělska - Toyota

Jarno Trulli (10.): „Když jsem na začátku závodil s Ralfem, měli jsme podobnou strategii. Já však měl opotřebované pneumatiky, které se navíc drolily a Ralf byl rychlejší. Když se mě pokusil předjet, jel jsem ve své normální stopě. Nezavřel jsem ho úmyslně, ani jsem neudělal nic neobvyklého. Kolizi jsem necítil a první okamžik, kdy jsem si všiml, že jsme se dostali do kontaktu byl, když jsem v zrcátkách viděl, že Ralf zmizel.Nebyla to ničí vina, takové kolize se v závodění stávají. Toyota nechává své jezdce mezi sebou závodit, je mi však Ralfa líto, protože je mým kolegou a nikdo si nepřeje problémy v týmu. Doufám, že se situace vyjasní. Můj vůz nebyl poškozen a po první zastávce jsem byl mnohem konkurenceschopnější, v posledním úseku závodu se však vrátily problémy. Musíme tedy podrobně rozebrat data, abychom zjistili, co se stalo. Také se bude muset zapracovat na tom, aby toto auto více vyhovovalo mému jezdeckému stylu.“Ralf Schumacher (nedokončil): „V Toyotě na startovní rošt jdeme jako závodníci a v závodě nám je povoleno navzájem se předjíždět. Občas se tedy mohou stát věci jako dnes. V prvním úseku závodu jsem se držel těsně za Jarnem a v šestnáctém kole jsem se ho v první zatáčce pokusil předjet. Bylo to normální závodění, jen jsme do sebe tentokrát narazili.Nebyla to tvrdá srážka, bohužel jsem ale při kontaktu s jeho pneumatikou přišel o přední křídlo a musel do boxů pro nové. To mě posunulo do hloubi pole a poté nastal problém s elektronikou, kvůli kterému jsem odstoupil. Celkově to byl závod, na který bych chtěl zapomenout. Alespoň jsme byli rychlí v kvalifikaci. Teď se musíme soustředit na návrat na bodované pozice v Monaku.“Tsutomu Tomita, šéf týmu: „Vypadá to, že budeme muset strávit hodně času rozebíráním, co se dnes stalo. V pátek a v sobotu auto, motor i pneumatiky fungovaly dobře. Rychlost v závodě pak byla podobná jako na Nürburgringu. Musíme zjistit proč jsme nedokázali jet tak rychle jako přední týmy.Nejdřív musíme pochopit příčinu našich špatných startů, které byly jednou z příčin našich problémů v závodě. Musíme také zanalyzovat výkon Jarnova vozu, abychom zjistili, proč se dva závody po sobě trápil. Prošetřit to budeme muset po našem návratu do Kolína. Nakonec musíme také zjistit, proč měli naši jezdci kolizi. V Toyotě naší filozofii stavíme na závodnických základech.Jsme závodní tým, což znamená, že našim jezdcům musí být umožněno mezi sebou závodit, ale s určitými hranicemi. Na základě výsledků analýzy dnešních potíží se pokusíme pro příští závod zlepšit. Máme před sebou perný večer a týden.“

Michal Mikoláš

14.5.2006 10:00
Více o tématu: autopneumatikyToyotavýkon

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist