Jezdci komentují okruh v Istanbulu

Všichni se shodují, že je velmi náročný.

Odborníci o okruzích, které navrhoval Herman Tilke (Bahrajn, Čína, právě Istanbul, ale i Sepang a úpravy na Hockenheimringu a Nürburgringu), tvrdí, že jim chybí tzv. „srdcařské“ zatáčky. Tedy zatáčky, které vyžadují onu vnitřní odvahu, jež nemá každý, při kterých se lehce sevře břicho, jedou-li se na limitu, nebo ty, které prostě nabídnou ten úžasný požitek z jízdy. „Je to hodně odlišné od toho, na co jsme zvyklí,“ řekl například Jarno Trulli z Toyoty. Naráží zejména na to, že se v Istanbulu jezdí hodně do kopce, na horizontu se brzdí a zejména osmá zatáčka je prý velmi náročná. Trulliho týmový kolega Ralf Schumacher, který v dnešním tréninku zajel až šestnáctý čas, zatímco Ital skončil devátý, si stěžoval na hrbolatou trať – díky tomu bylo možné vidět dřevěné třísky odlétající zpod vozů.“Jsou úseky, kde je to hodně hrbolaté, zejména při brždění do zatáčky 12, poslední úsek zatáček“ řekl Jenson Button z BAR. Stěžoval si na to i Nick Heidfeld z Williamsu:“Je hrbolatější než jsme čekali, zejména ve velkých rychlostech.““Není na této náročné trati jednoduché najít dobré nastavení,“ řekl Pedro de la Rosa z McLarenu, díky jehož technickým problémům byl trénink na chvíli zastaven. „Tato trať je velmi náročná jak pro jezdce tak pro tým,“ přitakal Norbert Haug z McLarenu.“Okruh je to náročný, se slepými zatáčkami 1 a 3,“ přidal se Fernando Alonso, průběžný lídr šampionátu. „K tomu navíc netradiční, velmi náročná zatáčka č. 8.“ Ta se vyznačuje tím, že je to zatáčka složená z přímých úseků, ve které se dá hodně získat i ztratit. Alonsův týmový kolega Giancarlo Fisichella přiznal, že okruh není jednoduché se naučit, poslední tři zatáčky okruhu jsou podle něj navíc velmi pomalé.“Okruh není špatný, ale poslední tři zatáčky nejsou zajímavé,“ řekl Narain Karthikeyan z Jordanu, který se ve druhém tréninku potýkal s problémy na převodovce. „Je to hodně technický okruh.“Michael Schumacher si, podobně jako všichni ostatní, okruh objeli na skútru již ve čtvrtek. Ovšem obrázek, který obhájce titulu o okruhu nabyl, je prý mylný.“Myslel jsem si, že okruh nebude tak náročný, ale v autě, kde se sedí o poznání níže, je to jiné,“ řekl Schumacher. „Není těžké naučit se tvar, ale okruh má unikátní charakter. Vjezd do první zatáčky je naslepo a osmá zatáčka se dá projet různými způsoby.“Schumacherův týmový kolega Rubens Barrichello měl po celý den problémy s nalezením správného nastavení. Pierre Dupasquier z Michelinu ale prozradil, že trať není tak náročná z hlediska kompromisu mezi přítlakem a rychlostí jako například kanadský Montreal. „Tvar okruhu v Turecku je více vyvážený.“Kanaďan Jacques Villeneuve ze Sauberu byl tratí unešen:“Je to fantastická trať! Jede se po ní krásně,“ a v podobném duchu se vyjádřil i Felipe Massa a Peter Sauber. „Tolik pozitivních komentářů o nové trati jsem už neslyšel.“David Coulthard se po trati v Istanbulu již dříve projel v silničním voze, ale jak sám řekl, vůbec mu to nepomohlo.“Ve voze formule 1 je to zcela jiné.““Páteční tréninky bývají mnohdy nudné, ale dnes tomu tak nebylo,“ řekl Pierre Dupasquier z Michelinu. „Bylo zajímavé sledovat, jak jezdci experimentují s různými jízdními stopami.“Co se pneumatik týče, o té hlavní, tvrdší, Pierre Dupasquier prohlásil, že je rychlá a má výdrž, nicméně měkčí směs může být také použita, tedy že mezi nimi až tak velký rozdíl není. „Zanalyzujeme to až večer,“ dodal nicméně.“Okruh bude náročný zejména na pravou přední pneumatiku,“ dodal Hisao Suganuma z Bridgestonu.Časy dosahované na Istanbulu jsou o něco rychlejší než ukazovaly simulace, protože přilnavost povrchu je větší než experti očekávali. Překvapením byly také poměrně nízké teploty: jen kolem 25°C.

Tomáš Richtr

19.8.2005 8:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist