Jak se Michelin připravuje na nový okruh v Istanbulu

Stejně jako na Bahrajn nebo Čínu.

Zcela nový okruh je kromě inženýrů samotných týmů výzvou také pro experty od obou dodavatelů pneumatik Michelin a Bridgestone. Ty mohou přidělit každému svému týmu jen dvě směsi pneumatik a to ještě před ím, než na okruh vůbec přijedou.Na novou trať v Istanbulu se inženýři Michelinu připravují stejně jako na dráhy v Číně a Bahrajnu, kde se poprvé jelo loni. „Naši inženýři se na okruh samozřejmě přijeli podívat, aby prozkoumali povrch trati,“ řekl šéf Michelin Motorsport Pierre Dupasquier. Povrch trati bude mít významný vliv na opotřebování pneumatik, které musí vydržet jedny po celý závod. „Pak se pokusíme tyto informace dát dohromady s našimi simulacemi, které se provádějí ve spolupráci s našimi týmy.Proto na okruh přivezeme směsi s širším pracovním záběrem než obvykle, abychom minimalizovali riziko. Musíme také myslet na počasí, asfalt v Istanbulu je tmavší a bude absorbovat teplo slunečního žáření více, což zvýší teplotu trati.Co se nového povrchu týče, něco podobného jsme si zkusili v Barceloně a Montrealu, kam byl položen nový asfalt. S ohledem na layout, trať je spíše pomalejší, to dá hodně práce specialistům přes aerodynamiku, kteří musí vymyslet, jak získat co nejvíce přítlaku v pomalejších sekcích, aniž by byla ovlivněna top speed na rovince.“

Tomáš Richtr

13.8.2005 5:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist