Honda neprotestovala, ale spokojena stejně není

Podle stávajících testů jsou vozy legální.

Japonský tým byl přesvědčený, že u vozů BMW dochází  k prohýbání zadního přítlačného křídla. Kdyby Honda  protest podala a byla úspěšná, mohla v závodě získat bod k dobru.Šéf týmu Nick Fry prozradil, že rozhodnutí o nepodání protestu přišlo těsně před závodem po rozhovoru s technickým delegátem FIA Charliem Whitingem. Ten i přes fotografie a videa zachycující prohýbání křídla uvedl, že protest by měl malou šanci na úspěch, jelikož zadní křídla vozů BMW úspěšně prošla testováním. FIA je navíc prohlásila za legální [čtěte zde].„Charlie Whiting nám řekl, že jediný test, který by mohl na vozech BMW provést, je přidat relativně malá závaží na zadní křídlo (standardní test FIA – pozn. autora). Jsme přesvědčeni, že za takových podmínek by se nic neprokázalo ani BMW ani jiným týmům. Nyní je to o nalezení specifického testu, který prohýbáí křídel prokáže. Fotografie a video ze včerejška mluví poměrně jasně. Charlie si toho je vědom a bude ohledně této záležitosti s týmem BMW jednat,“ řekl Nick Fry.Očekává se, že k jednání dojde ještě před GP USA. Podle Nicka Frye by další výztuhy mohly prohýbání zamezit.“Bylo by potřeba spojit dva nejbližší body horní a dolní části křídla a zamezit tak jejich pohybu nezávisle na sobě. Je potřeba nové pravidlo, ovšem hlavní krok musí udělat FIA. Chování BMW mě rozzlobilo. Týmy do závodění investují miliony liber a bylo by fér, aby všichni dodržovali stejná pravidla.“BMW trvá na tom, že jejich zadní přítlačná křídla jsou absolutně v pořádku.

Michal Mikoláš

27.6.2006 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist