Hlavní změny pravidel F1 pro rok 2006

Letos můžeme očekávat opět významné novinky.

Pravidla a nařízení platná v roce 2006 doznala částečných změn. Mezi nejvýznamnější patří změna v počtu válců a zdvihového objemu motoru, návrat k volné výměně pneumatik během závodu a nový formát kvalifikace.-Každý pilot smí použít pouze jeden motor po dva závodní víkendy. Instalace náhradního agregátu bude mít za následek propad jezdce o deset míst na startovním roštu.  -Jezdec bude mít k dispozici sedm sad suchých pneumatik pro celý závodní víkend. Sady nasazené v kvalifikaci a závodě musí být stejné specifikace. Pneumatiky bude možné měnit kdykoli během závodu.  -Kvalifikace se pojede v sobotu mezi 14. a 15. hodinou. Tvoří ji tři časové úseky, dva patnáctiminutové a jeden dvacetiminutový. Mezi úseky bude pětiminutová pauza. V první čtvrhodině vyjede na trať celé startovní pole. Šest jezdců s nejpomalejším časem se seřadí na nedělním roštu na 17. – 22. pozici a v kvalifikaci dále nepokračují. Ve druhé čtvrthodině šest nejpomalejších pilotů obsadí 11. – 16. pozici na startovním roštu a dále v kvalifikaci nepokračují. Ve zbylých dvaceti minutách se utká deset jezdců o nejlepší postavení na startovním roštu pro nedělní závod.

Zdenda Balcar

7.3.2006 11:40
Více o tématu: závod

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist