Fisichellův manažer o posledním kole GP Japonska 2005

O tom, proč by Fisichella do Räikkönena nenarazil a jiní ano.

Manažer Giancarla Fisichelly Enrico Zanarini reagoval na komentář korespondenta magazínu Autosport Tonyho Dodginse, ve kterém autor poukazuje na slabiny Fisichellových jezdeckých umění v případě manévru v posledním kole letošní Grand Prix Japonska.Fisichella si jel pro vítězství, ale v posledním kole jej předjel Kimi Räikkönen poté, co v nájezdu do šikany na konci předcházejícího kola zvolil defenzívní stopu a na rovince pak neměl jeho renault potřebnou rychlost. Právě to Dodgins kritizoval, neboť Fisichella měl vědět, že na vnitřní straně nájezdu do šikany Räikkönen Fisichellu nepředjede a navíc v důsledku jeho pokusu bude mít z šikany pomalejší výjezd.Dodgins dokonce tvrdí, že být na Fisichellově místě M. Schumacher nebo Mark Webber, k předjetí by nedošlo.“Radši by záměrně kolidovali, než aby se vzdali. Netvrdím, že je to správné, je to ale tak,“ napsal Dodgins.Fisichellův manažer ovšem s tímto hodnocením nesouhlasí a Autosport jeho reakci zveřejnil.“Z Kimiho strany to byl skvělý manévr, pro Giancarla hodně nešťastný,“ napsal Zanarini. „Jednak měl Fisichella problém se zadními pneumatikami, jednak telemetrie ukazovala o 13 km/h menší rychlost na rovince než co měl Kimi.“V reakci na Dodginsův komentář o kolizi Zanarini napsal, že by to byla z Fisichellovy strany hloupá strategie, neboť Renault bojoval v té době o titul.“Vzpomeňte si na Španělsko, kde předjel Webbera,“ připominá Zanarini dva případy, kdy Fisichella v samotném závěru dokázal předjet svého soupeře. „Necelá dvě kola před cílem předjel Webbera za podobných podmínek, co v Japonsku Kimi jeho, s daleko menším rozdílem v maximálních rychlostech.Taky bych rád připomenul Fisichellův fantastický manévr na M. Schumachera v Německu, jeden a půl kola před cílem.Vaše hluboká soustředěnost na Grand Prix Japonska vás donutila k běžné chybě: přehlížíte existující informace,“ vzkázal Zanarini Dodginsovi. „Padne Räikkönen do vaší ligy výjimečných lidí? Nejspíš ne, když jej Fisichella předjel dvě zatáčky před koncem Grand Prix Brazílie 2003.Drahý Tony, nikdo není ve formuli 1 neporazitelný, tím spíš, když řídí ne zcela dobré auto. Zeptejte se Schumiho.“

Tomáš Richtr

16.11.2005 11:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist