FIA změnila formát kvalifikace

Vše by mělo být rychlejší a zajímavější.

Letošní formát kvalifikace byl velmi zajímavý a kolikrát byly boje s časem zajímavějším, než samotné závody. Přesto však byla třetí část zpočátku hodně nudná, protože deset jezdců pouze kroužilo dokola a vyjíždělo palivo. Rozhodovalo se vždy až v závěrečných minutách, kdy piloti zajížděli po sobě svá nejrychlejší kola a pořadí neustále gradovalo. FIA rozhodla, že celkový systém nebude měnit celý, jako tomu bylo v posledních sezonách, ale pouze ho upraví tak, aby byl ještě atraktivnější.   Q1 14.00-14.20 Všechna auta budou na dráze a po vypršení časového limitu bude vyřazeno sedm vozů. Zbylým sedmnácti jsou časy před další částí anulovány.   Q2 14.27-14.42 Sedmnáct aut bude na trati a na konci je sedm nejpomalejších opět vyřazeno. Zbylým deseti budou opět časy anulovány.   Q3 14.50-15.00 Ve finální části kvalifikace bude na trati deset nejrychlejších a jejich časy určí pořadí v TOP10.   Tato procedura je založena na základně startovní listiny pro rok 2008, kde figuruje také Prodrive, který však ze známých důvodů nenastoupí. V reálné podobě tak z Q1 do Q2 postoupí pouze šestnáct pilotů.  

Aleš Jirásek

21.12.2007 4:26
Více o tématu: formát

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist