FIA rázně zakročila v aféře přítlačných křídel

Od Velké ceny Kanady změnila technické regule.

Mezinárodní automobilová federace udělala krok, který možná měla udělat už dávno. Zarazila opět narůstající obavy z porušování pravidel v oblasti přítlačných křídel.Aby se příslušné elementy zadního přítlačného křídla neprohýbaly při vyšších rychlostech (a tím nesnižovaly aerodynamický odpor a nezvyšovaly maximální rychlost), technický delegát Charlie Whiting nařídil týmům od Velké ceny Kanady implementovat výstuž mezi tyto prvky.Ferrari, McLaren a BMW provedly změny po Velké ceně Malajsie, zdálo se, že se situace uklidnila. Současná forma Ferrari a narůstající forma BMW však oživily obavy, byť se nehovoří přímo o porušování pravidel. Nicméně někteří hovoří o tom, že v extrému některé týmy vykazují u příslušných elementů prakticky nulový aerodynamický odpor.Právě v USA a Kanadě by se těchto funkcí dokázalo využít nejvíce, protože rovinky střídají pomalejší zatáčky, resp. v případě Indianapolis je jedna část okruhu pomalá a druhá rychlá.Dodatečná výstuž má zajistit, aby příslušné elementy dělilo v jakémkoli okamžiku 50 mm.

Tomáš Richtr

15.6.2006 9:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist