Ferrari: Problémem jsou kvalifikace

V americké části sezony tým hodně ztratil.

Kvalifikace je podle Lucy Baldisserriho (šéf traťových operací) klíčem k dobrému závodu. Po VC Spojených států, kde jeho dva vozy skončily třetí a čtvrtý za McLareny, Baldisserri vysvětluje: „Kvalifikace je důležitá a výkon v závodech je také důležitý. Problémem je, že pokud jste v kvalifikaci pomalí, je pak závod mnohem obtížnější. A zvláště, když ztratíme pozice na startu. Takže pokud jste za ostatními auty, výkon vašeho vozu klesá, a když jste za pomalými auty, ztratíte v první části deset sekund a je téměř nemožné je získat zpátky, i když máte lepší konzistenci mezi autem a pneumatikami.“   Baldisserriho kolega, sportovní ředitel Stefano Domenicali však v posledním závodě viděl i některá pozitiva, přestože Kimi Raikkonen ztratil na startu dvě pozice. „To, co potřebujeme udělat, je dobrá analýza startu, abychom zjistili, proč jsme ztratili ty dvě pozice. Jak už víme, je těžké startovat zezadu a pokud se propadnete za další jezdce, je to ještě těžší. Ale pokud se podíváte na Kimiho závod, byl opravdu dobrý.“   „Část, kterou zajel, byla velmi velmi působivá a vypadala pozitivně. Je to dobré znamení do budoucna. Bezpochyby nejsme s výsledkem spokojeni. Třetí a čtvrté místo není naším standardem, chtěli jsme zde v Americe snížit náskok konkurence a zatím jsme ztratili 15 bodů. Takže jistě, není to zde v Americe příliš pozitivní víkend, ale závod, který zde Kimi zajel, se dá za pozitivní považovat.“   Baldisseri pak zachází do detailů ohledně kvalifikace: „Abych byl upřímný, je to našimi výkony v kvalifikacích. Když McLaren nasadí nové pneumatiky, jsou mnohem konzistentněji rychlejší, než my. Když nasadíme nové pneumatiky, můžeme být velmi rychlí, ale velmi často děláme chyby – a to znamená, že jedeme na hranici možností. Je zde menší souvislost s novou směsí měkkých pneumatik, takže jsme zkusili tuto oblast prošetřit – to je naším hlavním cílem vývoje. Ale nemyslím si, že vylepšení po prvních třech závodech – aerodynamická, mechanická a motorová – na to měla efekt.“   „Všichni mají stejné pneumatiky, takže přilnavost tam je, protože ostatní auta mohou přilnavost využívat – to je ten problém. Přilnavost tam je a musíte jí využít, jak nejlépe to jde. Jde o klíčovou oblast a celá továrna doma se soustředí na pochopení tohoto problému.“

Richard Herbich

19.6.2007 9:36

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist