Coulthard navrhuje vlastní pravidla pro safety car

Nelíbí se mu nefér tresty, chce sníženou rychlost za safety carem.

Ve vlně kritiky ohledně nových pravidel pro safety car je David Coulthard první, kdo přichází s alternativním návrhem. V Montrealu byli oběťmi safety caru hlavně Fernando Alonso a Nico Rosberg, pit lane se zavírá okamžitě po výjezdu safety caru. Oba jezdci museli tankovat palivo, přesto byli potrestání penalizací stop & go. Hlavním účelem pravidla je zabránit jezdcům, aby najížděli do boxů v plné rychlosti a provedli zastávku po výjezdu safety caru.   Nejzkušenější jezdec z celého roštu ale tvrdí, že použití takového pravidla je příliš náhodné pro multimilionový sport. „Myslím si, že je to nebezpečné pro budoucnost sportu,“ napsal Coulthard ve svém sloupku na ITV. Skot navrhuje, aby FIA nezavírala pit lane, ale rozdala ruční radary traťovým komisařům na trati. Vysvětluje: „Měli bychom zavést rychlostní limit na trati, když vyjede safety car. Pak dostane penalizaci každý, kdo rychlost překročí. Bylo by to pro všechny stejné, neovlivňovalo by to strategii a také by lidé nebyli nespravedlivě trestáni.“

Richard Herbich

15.6.2007 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist