BMW získalo jen dva body

Závod týmu BMW Sauber provázely technické problémy.

První VC Japonska na okruhu Fuji Speedway po třiceti letech přinesla mnoho dramatických zvratů. Tým BMW Sauber neměl snadný závod, Robert Kubica dojel na sedmém místě a Nick Heidfeld dojel čtrnáctý. Kubica říká, že by získal ještě lepší výsledek, kdyby nebyl penalizován projetím boxů: „Bohužel byl začátek závodu velmi riskantní a pro mě bylo na start moc brzo, protože jsem neviděl ani na 50 metrů dopředu. Měli jsme problémy s vodou ve vzduchovém filtru a s motorem, takže jsem na startu ztratil protože motor neměl výkon. Ve vyšších otáčkách se to spravilo a předjel jsem oba Renaulty.“ „Měl jsem dobré tempo ale bohužel jsme se dotkli s Lewisem Hamiltonem, pak jsem byl v boxech a pak přišla penalizace, což mě překvapilo. Jel jsem rychleji než on a v zatáčce 13 nebo 14 měl špatnou stopu. Zůstal jsem na vnitřku, on najel do apexu a tam jsem byl bohužel já. Myslím si že to byla normální nehoda. Při opětovném startu po druhém safety caru mi opět vynechávalo zapalování kvůli vodě a to mě stálo čas, musel jsem zůstat za Rubensem Barrichellem.“ „Na konci to byl boj s Felipem Massou, což bylo dost riskantní. Předjel měl před zatáčkou šest, pak jsem ho předjel zase já a pak kdybych v zatáčce deset zatočil normálně, narazil by do mě, ale já chtěl raději dokončit závod. Vytlačil mě, zkusil jsem ho předjet v poslední zatáčce, ale tu pozici získal on. Měli jsme akční konec a pak jsme se tomu zasmáli,“ dodává Kubica. Nick Heidfeld doufal v mnohem lepší výsledek, když mu zbývalo jen jediné kolo do cíle musel zastavit a závod vzdát: „Podle mě neměl závod v takových podmínkách začít. Pro mě to byla těžká situace – když safety car zajel po 19 kolech. Nefungovalo mi rádio a vynechávalo zapalování. Protože se o safety caru rozhoduje během kola, nemohl mi tým dát vědět přes pit board. Takže jsem se na něj snažil vidět, což nebylo snadné. Naštěstí jsem ho viděl zhasnout světla a zajet. Kvůli zapalování jsem jel na rovince na šestku, což znamenalo že jsem byl relativně pomalý. To bylo dost nebezpečné, protože jezdci za mnou mě jen ěžko viděli. Snažil jsem se najít bezpečnou stopu. Proto mě mohl Kimi Raikkonen předjet zleva. Byl jsem šťastný, že jsme nenabourali. Ale potom do mě narazil Jenson Button a poškodil můj vůz. Nejdřív jsem chtěl do boxů, ale pak jsem se rozhodl nějak pokračovat. Můj závod překazila tato nehoda. Na konci jsem mohl dojet šestý ale auto nevydrželo.“

Richard Herbich

30.9.2007 12:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist