Alonso vítězí, Räkkönen opět nedojel

Grand Prix Německa - závod

Kimi Räikkönen dostal dnes šanci ukázat, jak mohly vypadat Grand Prix v Magny-Cours a v Silverstone nebýt poruchy motoru. Ani na pátý pokus však Velkou cenu Německa na Hockenheimu nedokončil. Pro vítězství si dojel jeho rival Fernando Alonso a udělal tak rozhodující krok za svým prvním titulem ve formuli 1. Druhý skončil po skvělém výkonu Juan-Pablo Montoya, třetí příčka patří Jensonu Buttonovi. Ze včerejšího nadšení po úspěšné kvalifikaci vystřízlivěl i tým Williams – modrobílí se propadli zpět do druhé desítky. Ani Ferrari nedokázalo držet s nejrychlejšími krok a propadalo se do hloubi jezdeckého pole. Přitom ještě v úvodu to vypadalo pro Maranellské nadějně. Schumacher zaznamenal skvělý start a spolu s Alonsem se protáhl kolem Buttona. Dravý Španěl na Renaultu navíc dotíral v první zatáčce i na prvního Räikkönena. Na startu se výborně zorientoval i David Coulthard, který se okamžitě objevil na bodovaných místech. Podobně jako Button zaspal i jeho kolega z BARu Takuma Sato. Kolidoval navíc s Fisichellou a hned v prvním kole musel k mechanikům pro nové přední křídlo. V boxech se objevil i Mark Webber, pro kterého sen o bodech z Hockenheimu skončil dříve než vůbec začal. Fantasticky se uvedl do závodu Juan-Pablo Montoya, který byl po prvním okruhu už na 11. místě. Horké chvilky naproti tomu zažil Jacques Villeneuve, kterého nejprve trefil Barrichello, a o dvě kola později se dostal do incidentu s nováčkem Doornbosem. V úvodní třetině závodu udávaly tempo oba vozy McLarenu. Räikkönen vylepšoval na čele svá nejrychlejší kola, Montoya zase těsně za bodovanými příčkami určoval nejvyšší rychlost. Jeho top speed 341 km/h byla také odpovědí na jeho raketový nástup do Velké ceny Německa. Ve 21. kole zajel do boxů coby první z jezdců na špici Alonso, z třetího místa jej následoval Schumacher. Vedoucí muž Kimi Räikkönen však vydržel na trati déle. O dvě kola později si Fin nejrychlejším kolem 1:14.873 pojistil vedení v závodu a s náskokem 33,6 sekundy na druhého Alonsa následně zamířil do boxů, aby se bez problémů vrátil na čele.  Ve stejném kole si pro penalizaci stop&go zajel Robert Doornbos, kterému tým měnil kola a tankoval zároveň, což už současné pravidla nedovolují. Třetí kolize v závodu se účastnil Jacques Villeneuve, když se v 27. kole nedíval do zrcátek Monteiro a nedal tak svým manévrem Kanaďanovi jinou možnost než zamířit na trávu. Následný smyk Sauberu dostal z tratě oba vozy.   Zatímco se situace na čele závodu stabilizovala a vypadalo to na další suverénní vítězství Kimiho Räikkönena, schylovalo se k další tragédii týmu McLaren. Ve 35. kole Finův stříbrný šíp náhle výrazně zpomalil, a jak jsme již měli možnost vidět při GP San Marina, zastavil na trati. Hockenheim tak zůstává pro Icemana i nadále zakletý a hydraulika jeho MP4-20 výrazně promluvila do boje o letošní titul mistra světa. První místo tak spadlo do klína Alonsovi, druhý s uctivým odstupem jezdil Michael Schumacher. V hloubi startovního pole se naproti tomu trápil jeho kolega Rubens Barrichello. Z letargického kroužení jej ve 39. kole probudil až Christian Klien, když se svým Red Bullem dostal před Brazilcův rudý monopost. Na čele si spokojeně jezdil Alonso, o zbylé pozice se však rozhořel boj mezi Jensonem Buttonem, Michaelem Schumacher a Juanem-Pablem Montoyou. Zezadu se ještě přibližoval David Coulthard a čekal na moment, když by se náhodou trojice střetla. Button pomalu stupňoval svůj tlak na Schumacherovu druhou pozici a na pneumatikách mistra světa bylo znát, že formu z první půle závodu neudrží. Ve 45. kole konečně odkryl Angličan své karty a ve vlásence se protáhl kolem Schumiho. Mezitím si jel nikým nerušen dotankovat Alonso, jeho náskok mu stačil k tomu, aby již před sebe nikoho do konce závodu nepustil. K mechanikům zamířil i Button, později i Schumacher. Pouze Montoya opět neúnavně kroužil dále. Navzdory potížím, které mu při předjíždění o kolo nachystali Trulli s Heidfeldem, se Kolumbijec po posledním výjezdu z boxů vynořil na druhém místě před Buttonem a Schumacherem. Sedminásobný šampión si ale musel v posledních kolech bránit svou čtvrtou pozici před Giancarlem Fisichellou. Dvě kola před cílem však Italovi podlehl a musel se spokojit jen se čtyřmi body za páté místo.  V posledním kole se ještě se závodem rozloučil Trulli, který měl tou dobou již za sebou penalizaci za ignorování modrých vlajek při Montoyově předjíždění. Zatímco Ital znechuceně opouštěl kokpit své Toyoty, jeho bývalý kolega Alonso zůstal na čele osamocen.  Nic mu tak nebránilo v tom, aby mohl po 67 kolech vztyčit směrem k fanouškům už šest prstů. Pohled, který si bude zaplněná tribuna Mercedesu ještě dlouho pamatovat.Výsledky závodup.JezdecTým  Čas/Kolo1. F.Alonso RenaultM1h26:28.5992. J.P.Montoya McLarenM+ 22.5693. J.Button BARM+ 24.4224. G.Fisichella RenaultM+ 50.5875. M.Schumacher FerrariB+ 51.6906. R.Schumacher ToyotaM+ 52.2427. D.Coulthard Red BullM+ 52.7008. F.Massa SauberM+ 56.5709. C.Klien Red BullM+ 1:09.81810. R.Barrichello FerrariB+ 1 kolo11. N.Heidfeld WilliamsM+ 1 kolo12. T.Sato BARM+ 1 kolo13. C.Albers MinardiB+ 2 kola14. J.Trulli ToyotaM+ 3 kola15. J.Villeneuve SauberM+ 3 kola16. N.Karthikeyan JordanB+ 3 kola17. T.Monteiro JordanB+ 3 kola18. R.Doornbos MinardiB+ 4 kolaNC M.Webber WilliamsMkolo 57NC K.Räikkönen McLarenMkolo 36Všechny časy neoficiálníNC – neklasifikováni

Martin Ševčík

24.7.2005 3:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist