Paffett chybuje, Ekström vyhrává

Výsledky sedmého závodu DTM na Nürburgringu.

Podobně jako při závodě v Brně nabídl i na Nürburgringu Gary Paffett vítězství svému rivalovi Mattiasu Ekströmovi, když podruhé v letošní sezóně chyboval a ztratil tak opět vedení v šampionátu. Sedmý závod roku 2005, jehož průběh poznamenaly vrtochy počasí, znamenal další double pro automobilku Audi, naopak pro soupeře z Mercedesu se stal po víkendu na Masarykově okruhu dalším nepovedeným představením. Přitom úvodní okamžiky naznačovaly, že chorály na tribunách Mercedesu neutichnou ani potřetí v řadě, když se Paffett spolu s Häkkinenem začali všem po letmém startu vzdalovat.  Mokrá trať z úvodu závodu příliš neseděla konkurentům z Audi a obhájce titulu Ekström musel svou třetí pozici bránit před útoky Benda Schneidera. Souboj dvou šampiónů byl v první třetině závodu na dlouhou dobu jediným závodním kořením mezi opatrným kroužením na zmoklé trati.  Na konci první zastávky v boxech měl Ekström velké problémy odlepit svůj vůz od mokrého povrchu a Schneider se tak dostal před svého švédského soupeře. Ten mu však předjetí oplatil ještě během téhož kola. Klíčové se ukázaly až druhé zastávky v boxech. Gary Paffett přejel při výjezdu z boxů bílou čáru a nic jiného než penalizaci v podobě dalšího průjezdu boxy nemohl od komisařů čekat. Mika Häkkinen mezitím prohrál souboj s Ektrömem o druhou příčku. O kolo později chtěl dvojnásobný mistr světa formule 1 svému skandinávskému soupeři kontrovat, přecenil však při brzdění do první šikany své síly a skončil mimo trať. Tam jen přihlížel, jak jej o další pozici připravil Ekströmův kolega Tom Kristensen. Navzdory sílícímu dešti si Ekström své vedení, které mu Paffett daroval svou penalizací, udržel až do cíle a naklonil si situaci v šampionátu opět na svou stranu. Häkkinen ještě v posledním kole Paffettovi ulehčil v Aréně Mercedes cestu za třetím místem.  Pro další body v sezóně si na šesté příčce dojel Allan McNish, opět se však nedařilo Heinzi-Haraldu Frentzenovi, který po dvou výletech mimo trať skončil až dvanáctý. Nešťastnou bilanci Opelu potvrdil svým výkonem Laurent Aiello, když se s postupujícím časem propadal až na konečné deváté místo, zatímco ještě ve třetím kole byl nejrychlejším mužem na trati.  Během druhé návštěvy u mechaniků se navíc přidali problémy s výměnou kola a tým kolem Volkera Stryceka má tak do dalšího závodu, který se jede 28. srpna na Zandvoortu, opět o čem přemýšlet. p. Jezdec TýmČas/Odstup1. M.Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline1:05:09.2232. T.Kristensen Audi Sport Team Abt+1.0883. G.Paffett DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes+4.5854. M.Häkkinen Sport Edition AMG-Mercedes+5.2455. B.Schneider Vodafone AMG-Mercedes+10.5276. A.McNish Audi Sport Team Abt+17.7067. J.Alesi AMG-Mercedes+20.9348. J.Green Salzgitter AMG-Mercedes+24.6529. L.Aiello Team OPC+27.75810. C.Abt Audi Sport Team Joest Racing+28.67311. M.Tomczyk Audi Sport Team Abt Sportsline+32.88312. H.H.Frentzen Stern Team OPC+33.79013. M.Fässler GMAC Team OPC+34.14814. F.Stippler Audi Sport Team Joest+56.31715. B.Spengler Junge Gebrauchte von Mercedes+57.09816. A.Margaritis Mücke Motorsport+57.80817. S.Mücke Mücke Motorsport+1:22.35718. P.Kaffer Audi Sport Team Joest Racing+1:22.78719. R.Capello Audi Sport Team Joest+1 kolo20. M.Reuter Team OPC+2 kolaVšechny časy neoficiální

Martin Ševčík

7.8.2005 3:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist