Nová pravidla DTM pro rok 2006

Reglement sňižující celkové náklady dostal již konkrétní podobu.

Ještě lepší a ještě levnější – taková by měla být DTM v roce 2006. Konkrétní sportovní a technické pravidla pro příští ročník byla představena o uplynulém víkendu na Nürburgringu. DTM (poučená ze své historie) začíná postupně omezovat finance nutné pro vývoj a stavbu nových vozů, přesně tak jak si to před sezónou předsevzala. Hlavním krokem by mělo být zmražení současných technických předpisů, které má zaručit, že se budoucí sezóny obejdou bez podobných změn jako např. v roce 2004, kdy poprvé vyjely vozy ve verzi sedan. Nebude se však šetřit pouze na vozech samotných, nýbrž i na spotřebě pneumatik (jejich počet klesne z 36 na 28 pro jedno auto) a lidských silách. Počet mechaniků během zastávek v boxech se výrazně sníží, jezdcům navíc ubudou technické vymoženosti jako např. displeje ukazující, která kola jsou již hotová a na kterých mechanici ještě pracují. Váhy vozů zůstávají stejné jako v letošním roce: aktuální specifikace pojedou s minimální hmotností 1050 kg, loňské vozy budou opět o 15 kilo lehčí. Beze změny zůstane i systém dovažování značek na základě jejich výsledků.  Sportovní reglement 2006: Zastávka v boxech: zákaz veškerých elektrických a elektronických zařízení v místě, kde se zastávka odbavuje (vyjma kabelu pro uzemnění u tankovací konve) Omezení mechaniků pracujících na vozidle během zastávky v boxech: Počet mechaniků pracujících přímo na vozidle je omezen na sedm- jeden mechanik na jedno kolo- jeden mechanik na tankování- jeden mechanik pro zvedání vozu- jeden mechanik držící „lízátko“ Redukce počtu pneumatik na jeden víkend:– k dispozici bude pouze 7 sad nových pneumatik- 4 sady použitých  Technický reglement 2006: Šasi:Následující části vozu musí být bez konstrukčních změn použity i v roce 2006:- všechny části hlavního rámu vozu vyrobené z materiálu 40×2- poloha hlavního rámu ve vztahu ke karoserii na osách x,y,z- bezpečnostní cela- nádrž- části předních a zadních deformačních zón- převodovka a spojka- hasící zařízení- přední i zadní reflektory- bezpečnostní střešní dvířka- zvedací zařízení- poloha klikového hřídele na ose z Aerodynamika:Pokračování aerodynamiky platné pro rok 2005 Výjimky:– geometrie spodní části předního spoileru- pozice zadního křídla- přední křidélka- postranní aerodynamické prvky

Martin Ševčík

8.8.2005 12:45
Více o tématu: kolapřevodovka

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist