Zastavování vozidel
poradna
Způsoby zastavování vozidel a problematika toho, kdo je oprávněn vozidla zastavovat, patří mezi časté předměty dotazů a proto se jim bude věnovat následující článek.
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
poradna
Způsoby zastavování vozidel a problematika toho, kdo je oprávněn vozidla zastavovat, patří mezi časté předměty dotazů a proto se jim bude věnovat následující článek.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Jestli tomu dobře rozumím, tak obecní policie může zastavovat pouze před přechodem pro chodce a nikde jinde v obci ne ?
Rozumis tomu spatne. Precti si to znovu a poradne
Myslím si,že je vhodné zastavit vozidlo, když na vozidle v barvách Policie ČR je dána výzva k zastavení za použití modrého majáku doplněného zvukovým signálem. Vězte, že to policista ocení(aspoň ten slušnější). Není to odkoukáno z amerických filmů, jak píše autor poradny, je to pouze o bezpečnosti policisty, neboť zastavení kontrolovaného vozidla zezadu je bezpečnější. Druhá věc je, že organizace PČR nemá na majáky vybavené se STOP na obě strany
Podle zákona musí řidič zastavit vozidlo i pouze když za ním blikají modré majáky. Řidič je totiž dle zákona povinen umožnit vozidlu se zapnutými modrými majáky bezpečný a plynulý půjezd a je-li to nutné, je k tomu povinen i zastavit vozidlo, takže pokud ho policejní vozidlo nepředjede, tak musí své vozidlo zastavit.
Pěkná blbost pane policisto. je fakt, že v Americe takto zastavují kvůli své bezpečnosti. Ovšem na úrovni kriminality USA naštěstí ještě nejsme. U nás se to dělá z čisté frajeřiny. Takže je sice mojí povinností zastavit, když se blíží blikající modrý VRZ, ovšem jakmile za mnou zastaví a vystoupí, mohu klidně odjet. Druhá věc je, že si tím toho frajera jen proti sobě poštvu a vzápětí mě zastaví zákonným způsobem a "vychutná" si mě.
Takže vlastně ta "blbost" zas takovou blbostí není 🙂
Mám-li v pořádku auto, nejsem pod "vlivem", pokud nikde nespěchám a snesu trochu připitomělé arogance, mohu klidně provést, co popisuji výše. Je jen na mě, jak dokážu toho frajera zpracovat a otočit situaci tak, že bude odjíždět rád, že nemá na krku přestupek nebo i zneužití pravomoci. Za co? Za to, že mě bezdůvodně donutil zastavit bezdůvodně zaplým majákem. V lepším případě je bezdůvodný maják přastupkem, pokud by mi tím, že mě bezdůvodně zdržel způsobil škodu, je to zneužití pravomoci.
Proč se hádat?
Pokud nebliká červené STOP, zřejmě jedou k zásahu, tak jim umožním jet – uhnu, ale nejsem povinnen zastavit.
Signál k zastavení je vystrčený terč, vystrčená kývající paže a nebo rozvícená baterka červeného světla.
anebo jestliže řidič vozidla nebo přepravovaná osoba je podezřelá ze spáchání přestupku týkajícího se bezpečnosti silničního provozu,…to tedy znamená že obecní policie mne zastaví jen pro kontrolu dokladů, vše ostatní je v pořádku, pak to je neoprávněné zastavení, chápu-li výklad vyhlášky správně.V opačném případě jsme podezřelí všichni a pořád?
Strážník nemůže zastavit vozidlo jen tak pro srandu. Řidič, nebo přepravovaná osoba jednoduše musí něco provést, t.j.většinou se jedná o řidiče – vyjíždět ze zákazu,předjíždět nedovoleně… nebo -telefonovat, nebýt připoután, vyhodit něco z jedoucího vozu( i spolujezdec),nebo když vůz jede podezřele riskantně, či naopak podezřele opatrně, je zde podezření z řízení pod vlivem…
..pokud je řidič vozidla nebo přepravovaná osoba PODEZŘELÁ ze spáchání ….
Takhle to je
Co se týká vaší připomínky k tomu, že modrá světla doplněná majákem nejsou signálem k tomu, aby řidič umožnil bezpečné předjetí vám chci řici, že se mýlíte. V zák. č. 361/2000 Sb. je v § 41 odst. 7 uvedeno :(7) Řidiči ostatních vozidel musí vozidlům s právem přednostní jízdy a vozidlům jimi doprovázeným umožnit bezpečný a plynulý průjezd, a jestliže je to nutné, i zastavit vozidla na takovém místě, aby jim nepřekážela. Do skupiny tvořené vozidly s právem přednostní jízdy a vozidly jimi doprovázenými se řidiči ostatních vozidel nesmějí zařazovat.
Z tohoto jednoznačně vyplývá že při použití tohoto signálu musí řidič umožnit plynulý průjezd popř. i zastavit vozidlo ne se s řidičem vozidla s právem přednosti v jízdě honit s odkazem na vaši připomínku, že to není signál k umožnění předjetí.
Když zastavuje vozidla pracovník dráhy,je oblečen do oděvní součásti výstražné barvy a na hlavě musí mít čepici či přilbu. Návěst k zastavení dává kroužením červeným či žlutým praporkem,v noci červeným světlem.