zapomente-na-karbon-budoucnost-si-rika-inrekor.jpg

Zapomeňte na karbon! Budoucnost si říká Inrekor

Dopravní nehody

Auta z nového konstrukčního materiálu jsou stejně pevná, stejně bezpečná, ale lehčí a levnější než klasické ocelové konstrukce. Čeká automobilový průmysl revoluce?

Diskuze

6 komentářů

    jendis

    ze se lepene spoje v pevnosti rovnaji svarovanym ja samozrejme uplnej nesmysl… nejlepsi soucasna lepidla dosahuji pevnosti cca 50Mpa, coz je desetina oproti prumerne konstrukcni oceli…

    igi

    Nezapomeň že konstrukce lepeného spoje je jiná než u svařovaného. Zejména plocha spoje je větší, takže těch pevností dosáhnout půjde.

    i

    Materiál složený z vrstev hliník-plast-hliník je dodáván už asi 20 let pod obchodním názvem Alucobond. Je používán na obklady staveb. V automobilovém průmyslu byl používán v síle stěny 6 mm na kabiny Liaz Xena, Fox, Praga NTS. Pro pevnostní vlastnosti, tepelně a hlukově izolační vlastnosti se používal na tunely motorů, zadní stěny a střechy kabin.

    eM

    .. myslíš sendviče … z kterých se montují haly a obchoďáky?

    Zřejmě ale tam bude ještě nějaký fígl … neboť plech-pěna-plech je známá jak staré boty ….

    i

    Neměl jsem na mysli sendviče s pěnou na stavbu, ale ale s polypropylenem nebo polyetylenem na obklady. Pokud je tam nějaký fígl = evoluce, tak bych čekal, že se s tím pochlubí :-D.

    Jirikdriver

    Myslím si, že snižování hmotnosti je ta správná cesta do budoucna jak pro ovladatelnost tak i na spotřebu a tím i na dotěrné ekology:-) Už jenom záleží na ceně a tím i na ochotě výrobců tyto materiály používat.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist