Zánovní vozy zažívají boom. Řidiči chtějí skoro nová auta za nižší cenu

Češi se stále více přiklánějí na stranu zánovních automobilů, které mají parametry nových, ale jsou výrazně levnější a ihned k dispozici. Jen za poslední pololetí jich bylo v nabídce ojetin o 5 tisíc více.
mercedes-benz-1100x618.jpg Zdroj: Mercedes-Benz

Zatímco trh s novými automobily oslabuje, zánovních automobilů na trhu přibývá. Češi si za uplynulé pololetí mohli vybírat z celkového počtu 71 044 inzerovaných ojetých vozů do 5 let stáří s nájezdem do 50 tisíc kilometrů a vyšším standardem výbavy. Nájezd kilometrů na tachometru klesl oproti předchozímu pololetí o 863 km na 16 153 najetých kilometrů. Stejně tak kleslo i stáří těchto vozů, a to nejčastěji na 1,2 roku.

Čeští řidiči a zájemci o zánovní vozy mají doslova žně. Za první pololetí si mohli vybírat z celkového počtu 71 044 zánovních automobilů, což je o 4958 více než v pololetí předchozím. Nejvíce vozů bylo inzerováno tradičně v Praze (26 303), nejméně pak v Karlovarském kraji (1 103). Trh s novými automobily v letošním roce oslabil, a to na úkor právě zánovních vozů. Lidé si uvědomují ekonomickou úsporu těchto automobilů oproti novým, ale zároveň kvitují okamžitou dostupnost a tovární záruku, kterou tyto vozy mívají.

Znatelný nárůst zaznamenala nabídka vozů poháněných benzínovými motory. V porovnání s předchozím pololetím jich na trhu bylo nabídnuto o 12 % více a jejich počet se tak zastavil na čísle 40 350. Automobily poháněné naftou měly zastoupení ve 29 039 případech. Zbylých 1 655 vozů v nabídce činila auta poháněná alternativními palivy. Cena zánovních automobilů se naopak ustálila nejčastěji na 440 000 Kč.

Obliba jednotlivých výrobců zánovních vozů se poměrně liší od jednotlivých nejpopulárnějších modelů klasických ojetých automobilů. Zatímco konkrétní modely některých továrních značek se v TOP 10 nejoblíbenějších modelů prakticky vlastně vůbec neobjeví, v kategorii zánovních vozů si již dlouhodobě drží své místo. Řeč je zejména o značkách Hyundai, Mercedes, Kia a Toyota. Velká část zánovních automobilů nabízených na trhu pochází z firemních flotil, což pak zvyšuje nabídku značek, které nejsou jednotlivci tolik preferované často z důvodu vyšší pořizovací ceny.

Zatímco nabídka dovážených ojetin na českém trhu roste, v případě zánovních automobilů poklesla ze 7,8 % na 6,5 %. Import zánovních automobilů do České republiky klesá na úkor starších ojetin, které se k nám stále hojně dováží a zvyšují průměrné stáří českého trhu s ojetými vozy. Novější nebourané automobily z dovozu nemohou svojí cenou konkurovat tuzemským automobilům, které oproti takovým mají prokazatelnou historií.

26.7.2019 8:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Mototechna

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist